معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

يكشنبه ، 27 شهریور 1401 ، 09:48






بنابراین تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران نیز در راستای افزایش تقاضای کاربران ایرانی برای خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری افزایش یافته است. از آن‌جایی که ویژگی‌های خاص بازار ارزهای دیجیتال نیازمند بستر معاملات به روز، علمی و معتبر است، در این مقاله قصد داریم ویژگی های صرافی معتبر را بیان نموده و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران را بررسی کنیم.
ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال معتبر
هر چند معیار خاص و متعارفی برای تعریف صرافی ارز دیجیتال معتبر وجود ندارد، ولی اکثر کارشناسان و تحلیلگران معتقدند احراز هویت آسان و سریع، تنوع در تعداد و ماهیت رمز ارزها، شفافیت صرافی (داشتن دفتر فیزیکی)، قابلیت‌ها و امکانات حرفه‌ای معامله، نرخ‌های واقعی و لحظه‌ای، پشتیبانی و مدیریت ارتباط با مشتریان و نداشتن محدودیت خرید و فروش، ویژگی‌های اصلی یک صرافی معتبر می باشد.
معتبرترین صرافی‌های ایرانی
صرافی تبدیل
صرافی تبدیل، یک شرکت ثبت شده تحت عنوان «پیشگامان عصر نوین شریف» با اخذ مجوز شرکت دانش بنیان و کد اقتصادی است. این صرافی، دارای درگاه پرداخت قانونی بوده و تحت کنترل نهادهای نظارتی عمل می‌کند. تبدیل، ورود دو مرحله ای و تأیید دوعاملی گوگل (Authenticator Google) نیز دارد، شایان ذکر است صرافی تبدیل علاوه بر تمام خصوصیات ذکره شده، اولین صرافی معتبر ایرانی است که دارای قابلیت های ویژه حرفه ای معامله گری از قبیل: دارا بودن مدیریت ریسک حد ضرر (stop loss)، قابلیت برجسته خرید آسان (swap) معادل قابلیت مشابه (covert) و همچنین امکان ثبت سفارش دو طرفه همانند OCO در صرافی بایننس است. تبدیل همچنین دارای پشتیبانی تلفیقی (تماس تلفنی و چت آنلاین) ۲۴ ساعته، و کیف پول اختصاصی امن برای هر کاربر است و قابلیت ربات بازارگردان تبدیل با نظارت ۲۴ ساعته برقیمت های جهانی نیز باعث بروز کمترین فاصله میان قیمت خرید و فروش می شود. پلتفرم معاملاتی پیشرفته تبدیل دارای بیشترین تنوع ارزی با تتر و تومان است. این صرافی برای پاداش ثبت نام و رفرال متفاوت عمل کرده و مقادیر بلایی بیبی دوج به کاربران هدیه می‌دهد.



صرافی نوبیتکس
صرافی نوبیتکس در سال 96 با هدف ایجاد یک محیط امن و حرفه ای برای معامله گران و سرمایه گذاران ایرانی ایجاد شده است. از مزایای نوبیتکس می‌توان به حجم بالایی از کاربران فعال، پرداخت با کارتهای عضو شتاب، خرید و فروش امن، ارائه اپلیکیشن موبایلی، دریافت کارمزد پایین، امکان پشتیبانی 24 ساعته، تبدیل ریال به ارزهای دیجیتال بیت کوین، لایت کوین، تتر، بیت کوین کش و سایر ارزها، سرعت انجام بالای معاملات، داشتن کیف پول اختصاصی، مدیریت موجودی کیف پول و امکان مشاهده خرید و فروش‌ها، ارسال پیامک تایید برداشت، جلوگیری از برداشت حجم بالا و شناسایی دوعاملی اشاره کرد.
صرافی آبان تتر
آبان‌تتر در سال ۱۳۹۷ توسط جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شد و در ادامه با بهره‌گیری از تیمی جوان، خلاق و علاقه مند مسیر رشد را ادامه داد. آبان‌تتر در ابتدا با هدف سهولت در خرید و فروش ارز تتر برای کاربران ایرانی پایه‌گذاری شد و پس از مدتی پرمعامله‌ترین رمز ارزهای جهانی نیز به این پلتفرم افزوده شد و به صورت دوره‌ای ارزهای جدید نیز متناسب با درخواست کاربران به این پلتفرم افزوده می‌شود. در حال حاضر امکان خرید و فروش حدود ۲۹۸ رمز ارز معتبر در آبان‌تتر وجود دارد؛ معامله سریع، قیمت مناسب، عدم محدودیت در مبلغ معامله و امنیت بالای این پلتفرم از سایر مزایای این صرافی است. قابلیت‌های معامله به صورت پیشرفته از قبیل سفارش در قیمت مشخص و تعیین حد ضرر نیز در پلتفرم آبان‌تتر ایجاد شده است.



صرافی رمزینکس
پلتفرم همتا به همتای رمزینکس بستری برای ارتباط مستقیم و بدون واسطه کاربران با یکدیگر است. اکنون که چند سالی از فعالیت آن می‌گذرد. رمزینکس با داشتن بیش از 100 رمزارز و و بیش از 140 بازار معاملاتی با پشتیبانی تیم فنی و امنیتی خود توانسته است به یکی از بزرگ‌ترین بازار معاملاتی کشور تبدیل شود. رمزینکس با بهره گیری از پروتکل‌های امنیتی ذخیره سازی دارائی‌ها را به شیوه سرد و امن انجام می دهد. پشتیبانی این صرافی بصورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته است، همچنین دارای ویژگی‌های متعدی برای انجام حرفه ای معاملات بوده و دارای پول کیف اختصاصی است.
صرافی بیت پین
بیت پین محصول شرکت سنا ایمن مبادله از گروه از گروه شرکت‌های مطرح در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت مالی و سرمایه گذاری به همراه تیمی از خبرگان فناوری اطلاعات و مدیریت مالی است. صرافی بیت پین یکی از صرافی‌های جدید و بروز است، که تقریبا خود را برای رقابت با بزرگترین صرافی‌ها آماده کرده است. این صرافی تقریبا هر هفته ارزهای دیجیتال ترند و بروز را به لیست خود اضافه می‌کند و از شبکه‌های بلاک چین مختلفی پشتیبانی می‌کند.
این صرافی دارای رابط کاربری زیبا و آسان است و قابلیت خرید سریع و پیشرفته را برای کاربران خود فراهم می‌کند. از قابلیت‌های حرفه ای این صرافی اینست که می‌توان حد ضرر را برای معاملات تعریف کرد و دارای پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته است.
صرافی بیت ۲۴
صرافی بیت ۲۴ یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که توسط تیمی از متخصصین نخبه با هدف حذف واسطه در بازار کریپتوکرانسی آغاز به کار کرده است، از ویژگی های این صرافی می‌توان به سرعت بالای معاملات و نقل و انتقالات، کیف پول اختصاصی امن، تنوع و پشتیبانی از ۳۷۰ ارز معتبر بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرد. بیت 24 همچنین دارای احراز هویت سریع و تأیید هویت دوعاملی و سیستم پاداش معرفی دوستان یا ریفرال می‌باشد.
صرافی اکسکوینو
اکسکوینو یک پلتفرم معاملات آنلاین و کیف پول امن رمزارزها است. این سامانه مدعی است که به عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان ارائه‌دهنده کیف پول امن رمز ارزها در ایران شناخته می‌شود. اکسکوینو با بیشترین تعداد کیف پول از حیث تنوع شبکه بلاک چین، در تلاش است تا با ایجاد بستری امن و رایگان جهت انجام معاملات رمز ارزها، صنعت ارز‌های دیجیتال را در کشور تقویت کند. اکسکوینو در نظر دارد تا با ایجاد بستر امن معاملاتی‌ و پلتفرمی با رابط کاربری آسان، زمینه انجام تراکنش‌های نا‌محدود رمز ارزی را مهیا کند. تیم اکسکوینو در تلاش است تا با شفافیت در انتقال اطلاعات، حریم خصوصی کاربران خود را به طور جدی حفظ کرده و به عنوان امن‌ترین سامانه تبادل ارز‌های دیجیتال در ایران، رضایت کاربران خود را جلب کند.
سخن آخر
صرافی ارز دیجیتال یک بستر مجازی (اغلب وب‌سایت) است، که درآن افراد می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را در قبال پول ملی یا ارزهای دیجیتال دیگر معامله کنند. تحولات صنعت ارزهای دیجیتال و افزایش پذیرش و تقاضا برای سرمایه گذاری در ایران نیز هم‌راستا با سایر نقاط دنیا باعث توسعه و گسترش صرافی های ارز دیجیتال داخلی شده است. در این یادداشت به ویژگی‌های صرافی معتبر پرداختیم و چندین صرافی معتبر ایرانی را معرفی کردیم.
در صرافی‌های ایرانی می‌توان ریال را به بیت کوین، اتر، تتر و سایر ارزهای دیجیتال مطرح تبدیل کرد. لازم بذکر است، هم اکنون مانند سایر صرافی های بزرگ دنیا، زمینه سرمایه‌گذاری در صرافی های ایرانی نیز متنوع تر شده است، و کابران ایرانی قادرند، در پروژه های دیفای، قراردادهای هوشمند، متاورس و شت کوین های جذاب سرمایه گذاری نمایند؛ بنابراین برای ما معامله‌گران ایرانی با توجه به تحریم‌ها بهترین نقطه شروع صرافی‌های ایرانی هستند.

► امکان دریافت درگاه آقای پرداخت همزمان با اینماد فراهم شد
امیران نما؛ قیمت آجر نما را در سال 1401 رسما اعلام کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر