علت سیاه شدن قاب گوشی شفاف و نحوه پاک کردن آن

شنبه ، 30 مهر 1401 ، 14:22



یکی از مشکلات رایج بین افرادی که از گوشی موبایل خود به صورت متعدد استفاده می کنند، سیاه شدن قاب گوشی است. این اتفاق ضمن این که موجب کاهش زیبایی ظاهری گوشی می شود، هزینه خرید کاور گوشی را نیز چندین برابر می کند؛ چرا که فرد مجبور به تعویض متداول قاب گوشی خود خواهد بود. در ادامه علل سیاه شدن قاب و نحوه رفع و پاک کردن آن را برای شما شرح دهیم؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دلایل سیاه شدن قاب گوشی شفاف
کیفیت قاب گوشی، تاثیر به سزایی در سرعت و مقدار سیاه شدن آن دارد. به طوری که می توان به جرئت گفت خرید قاب گوشی با کیفیت و گران قیمت، شما را تا ماه ها از خرید کاور اضافی بی نیاز می کند؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم قاب گوشی سامسونگ و دیگر برند ها را از قاب های با کیفیت را اولویت انتخاب کنید. البته برای استفاده بهینه از این کاور، بهتر است دلایل سیاه شدن آن را نیز بدانید تا با رعایت برخی نکات، از قاب گوشی خود بهتر استفاده کنید. از جمله دلایل سیاه شدن قاب شفاف گوشی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
نور خورشید، یکی از عواملی است که شفافیت و زیبایی را از قاب های گوشی شفاف سلب می کند. برای این که قاب گوشی شما در مدت زمان کوتاه سیاه نشود، بهتر است از قرار دادن گوشی خود در معرض تابش نور خورشید خودداری کنید. این کار ضمن این که حافظ زیبایی و شفافیت کاور گوشی است، از خرابی باطری گوشی به دلیل گرمای زیاد نیز جلوگیری می کند.
افرادی که با دستان چرب خود گوشی را در دست می گیرند، باید به فکر نوعی کاور کاربردی تر برای گوشی خود بیفتید که ظاهر شفافی نداشته باشد. جذب شدن چربی به قاب گوشی اصلی ترین دلیل لکه برداشتن این وسیله است که به هیچ وجه خوشایند و قابل استفاده مجدد نیست. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از لکه برداری قاب گوشی، آن را به صورت مرتب بشویید و از جمع شدن چربی روی آن جلوگیری کنید.
در حین استفاده از گوشی موبایل، احتمال افزایش دمای دستگاه وجود دارد. در صورتی که دمای گوشی به حد قابل توجهی بالا برود، قاب های بی کیفیت گوشی لکه های برجسته ای پیدا می کنند؛ بنابراین باید پیش از همه به کیفیت قاب گوشی خود توجه داشته باشیم تا کیفیت و نیاز های مورد نیاز ما را تامین کنند.
روش های از بین بردن لکه از روی قاب گوشی




حالا که با دلایل لکه برداشتن قاب گوشی آشنا شدید، مطمئنا به دنبال روش های از بین بردن این لکه ها هستید. از آن جایی که موضوع شستشوی قاب گوشی سامسونگ از ابتدا برای مخاطبان یک اقدام نه چندان محبوب و رایج شمرده می شود، طبیعی است که مطالعه این روش ها یک نیاز اساسی برای همه افراد باشد. در همین راستا، روش های مختلف از بین بردن لکه ابداع شده تا از قاب گوشی خود به بهترین شکل بهره مند شوید. روش های شستشوی قاب گوشی، عبارت اند از:
1. شستشو با مایع ظرفشویی
ساده ترین و رایج ترین راه و روشی که برای از بین بردن لکه های قاب گوشی مورد استفاده قرار می گیرد، شستشوی کاور موبایل با مایع ظرفشویی است. این مایع شوینده به دلیل قدرت بالای مقابله با چربی و چرک، گزینه بسیار مناسبی برای شستشوی کاور گوشی شمرده می شود. توجه داشته باشید که این روش برای شستشوی کاور های بی کیفیت و دارای طرح منحصر به فرد، کاربردی نیست و مشکلاتی به همراه خواهد داشت.
2. شستشو با جوش شیرین و مسواک
چنانچه به مواردی نظیر جوش شیرین و مسواک دسترسی داشتید، می توانید از آن ها برای از بین بردن لکه های قاب گوشی خود استفاده کنید. برای این کار، مقداری جوش شیرین را در داخل کاور بریزید و با استفاده از مسواک آن ها را بر روی کاور موبایل بکشید. جوش شیرین به دلیل خواصی که دارد، می تواند میکروب ها و چربی های انباشته شده روی کاور را به صورت کامل از بین ببرد؛ بنابراین استفاده از این ماده برای شستشوی کاور گوشی را جدی بگیرید.
3. شستشو با سفید کننده
همان طور که همه ما می دانیم، سفید کننده بهترین ماده شوینده برای شستشوی سطوح مختلف است که لکه های متنوع را از بین می برد و شفافیت آن ها را به حداکثر خود باز می گرداند. چنانچه می توانید از مسواک نیز برای شستشو استفاده کنید، از مزایای آن غافل نشوید؛ چرا که استفاده از مسواک برای شستشوی قاب گوشی با سفید کننده، سرعت پاک شدن چرک ها و از بین رفتن چربی ها را به حداکثر می رساند و در زمینه شستشوی کاور موبایل یک وسیله کاملا کاربردی است.
سخن پایانی
در این مطلب با دلایل سیاه شدن قاب شفاف گوشی و روش های از بین بردن این لکه ها آشنا شدید. توصیه میشود خرید قاب گوشی سامسونگ و دیگر برند ها را از سایت ها و فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.

► فهرست هتل های مشابه الماس 1 مشهد
سی ار ام و تسخیر آینده فروش / پدیده ای نوین که دنیای کسب و کار را دگرگون کرده است ◄

مطالب مرتبط
بنر