کسب مدال طلا هفتمین نمایشگاه بین المللی اختراعات استانبول

دوشنبه ، 7 شهریور 1401 ، 00:00





مخترع فاطمه (بهاره) شریفیون کارآفرین سرشناس ایرانی و مدیرعامل «بیمه دات کام» توانست مدال طلای هفتمین دوره مسابقه بین‌المللی اختراع در تورنتو، کانادا (iCAN) در سال 2022 را کسب کند و یک موفقیت جهانی دیگر برای خود رقم زند.
فاطمه(بهاره) شریفیون، در سال 2022 در عرصه بین‌المللی بسیار موفق بود. ایشان پس از آن که توانست گواهینامه INV را از فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ مخترعان (IFIA) کسب کند و با ثبت اختراع خود به نام «گجت کامپکت هوشمند خودرو» به عنوان مخترع به صورت عضو دائم در این فدراسیون معرفی شود، این بار توانست مدال طلای مسابقه بین المللی اختراع در تورنتو، کانادا (iCAN) در سال 2022 را به ویترین افتخارات خود اضافه
نماید.



دوره مقدمات
دوره مقدماتی برای یک دوره ۶ ماهه (۱۵ ژانویه تا ۱۵ جولای) فعال بود که متقاضیان باید فرم‌های درخواست خود را از طریق ایمیل تکمیل و ارسال می‌کردند. همه درخواست‌ها توسط کمیته سازماندهی و اعضای هیئت داوران بررسی شدند تا مشروعیت آثار ارائه شده (اختراعات، محصولات نوآورانه، پروژه‌های تحقیقاتی علمی و غیره) بررسی شود، تا ماهیت ایده‌ها با پروتکل‌های صلاحیت شرکت در مسابقه مطابقت داشته باشد. در طول دوره ۶ ماهه، کمیته سازماندهی و هیئت داوران در مجموع ۷۲۲ درخواست از ۸۱ کشور را بررسی کردند و ۵۲۶ درخواست را برای راهیابی به مرحله نهایی واجد شرایط دانستند.

دوره نهایی
متقاضیانی که به مرحله نهایی راه یافتند، در قالب یک ویدئو در خصوص اختراع خود توضیحات تکمیلی را ارائه و برای داوران ارسال کردند. تمام فایل‌های ویدئویی ارسال شده توسط فینالیست‌ها برای انتخاب برندگان جوایز نهایی توسط کمیته سازماندهی و هیئت داوران و همچنین رهبران هیئت‌های بین المللی مورد بررسی قرار گرفتند. این ویدیوها همچنین برای تهیه فیلم iCAN 2022 “The Finals” به عنوان فیلم‌های ترکیبی مورد استفاده قرار گرفتند.

جوایز نهایی iCAN 2022 شامل جایزه بزرگ، جوایز بهترین اختراع (دسته‌های مختلف)، جوایز ویژه کانادا توسط سازمان‌های میزبان (TISIAS & The Inventors Circle) و جوایز ویژه بین‌المللی بود.

هدف اصلی iCAN با رویکرد ایجاد یک پلتفرم ویژه برای به‌اشتراک‌گذاری دست‌آورد مختراعان و نوآوران کانادایی با سایر نقاط جهان از طریق ایجاد فرصتی برای همه افراد برای گسترش شبکه بین‌المللی و فعالیت‌های تجاری خود، ترویج اختراعات، محصولات جدید و پروژه‌های تحقیقاتی می‌باشد.

مخترع فاطمه (بهاره) شریفیون؛ در مسابقه بین‌المللی اختراع و نوآوری که در کانادا به‌صورت آنلاین برگزار شد توانست با اختراع خود به نام «گجت کامپکت هوشمند خودرو» شرکت نماید. این اختراع یک سیستم هوشمند برای خودروها است، که با قرار گرفتن درون خودرو و وصل شدن به کامپیوتر ماشین اطلاعات در خصوص حادثه‌ها را ثبت می‌کند. از این اطلاعات می‌توان برای تهیه گزارش سانحه استفاده کرد تا از تقلب بیمه‌ای جلوگیری شود.

در پایان این مسابقه سرکار خانم فاطمه (بهاره) شریفیون توانست با شایستگی مدال طلای بخش اختراعات امن این مسابقات را کسب کند و جایزه ویژه در زمینه ابتکار و نوآوری و همچنین گواهینامه TISIAS کانادا را نیز به خود اختصاص دهد. خانم شریفیون با ورود به اکوسیستم مخترعین و نوآوران بین‌المللی به موفقیت‌های بزرگی دست یافت است و حالا اختراع ایشان در سراسر جهان نیز شناخته شده می‌باشد.




► مدال طلای دومین مسابقه بین‌المللی اختراع و نوآوری اعضای IFIA INVبه فاطمه شریفیون تعلق گرفت
صبا فاندز پلتفرم معتبر سرمایه گذاری امن و بین المللی ارز دیجیتال ◄

مطالب مرتبط
بنر