حداقل پول برای ورود به فارکس

شنبه ، 11 شهریور 1402 ، 12:38






تجارت در بازار فارکس تبدیل به روشی محبوب برای کسب درآمد دلاری شده است اما کسانی که برای اولین بار می‌خواهند وارد دنیای فارکس شوند، احتمالا نگرانی و استرس از بابت سودآور بودن معاملات خود داشته باشند. یکی از رایج ترین سوالات این دسته از افراد این است حداقل پول برای ورود به فارکس چقدر است و به عبارتی برای شروع معاملات در این بازار به چه مقدار پول نیاز دارند. این سوال را با تهیه مطلبی جامع در ادامه، پاسخ خواهیم داد.
حداقل پول برای ورود به فارکس چقدر است
پاسخ به این سوال که حداقل پول برای ورود به فارکس چقدر است، ساده نیست زیرا عوامل مختلفی باید بررسی شوند از جمله سطح تجربه، تحمل ریسک، نرخ بازده مورد انتظار، نوع حسابی که باز می‌کنید، استراتژی‌های معاملاتی که به کار می‌گیرید و ... همه این عوامل در تعیین حداقل سرمایه لازم برای ورود به فارکس موثر هستند.
افرادی که بدون کسب دانش و بدون یادگیری مهارت‌های لازم وارد بازار فارکس می‌شوند، خیلی زود سرمایه اولیه خود را از دست می‌دهند و متحمل ضررهای بزرگی هم می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر تصمیم تان برای سرمایه گذاری در بازار فارکس جدی است، حتما در دوره‌های آموزش فارکس در مراکز معتبر شرکت کنید و اطلاعات دقیقی در خصوص بازار فارکس به دست آورید. همچنین توصیه می‌شود با عضویت در کانال سیگنال فارکس معتبر همچون کانال سیگنال امیر تریدر، از سیگنال‌های معتبر برای سودآوری خود استفاده نمایید.
حداقل سرمایه برای فارکس وجود ندارد
همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم، حداقل سرمایه برای فارکس معنا ندارد و شما به عنوان یک تازه وارد می‌توانید با یک دلار هم معامله‌گری در این بازار را شروع کنید البته به شرطی که با یک دلار سهمی به شما بفروشند. در واقع باید گفت از نظر قانونی، منعی تحت عنوان حداقل سرمایه برای سرمایه گذاری در فارکس تعیین نشده است و شما می‌توانید با حداقل ترین سرمایه هم در این بازار حضور یابید اما از نظر منطقی، عملا با سرمایه کم نمی‌توانید سودآوری زیادی داشته باشید مخصوصا اینکه به عنوان یک کاربر ایرانی باید از فیلتر تبدیل ارز و صرافی هم عبور کنید که این فیلتر هم برای خود کارمزدی دارد.
انواع لات و تأثیر آن در حداقل پول برای ورود به فارکس
با توجه به توضیحاتی که تا به اینجای مطلب ارائه کردیم، شما برای ورود به بازار فارکس نیاز به حداقل سرمایه خواهید داشت اما اینکه به چه میزان سرمایه نیاز دارید، ابتدا باید با مفهومی به نام لات آشنا شوید.
هر لات میزان واحد متفاوتی دارد که بر اساس این واحد، میزان سود هم تعیین می‌شود. در واقع، تعیین حداقل پول برای ورود به فارکس بر اساس لات ها مشخص می‌شود و با توجه به استراتژی و مدیریت سرمایه، چند نوع لات وجود دارد :
لات استاندارد
لات استاندارد به ازای 1000 واحد ارزی یا همان صد هزار دلار ارزش دارد. این نوع لات، در هر پیپ به اندازه 10 دلار تغییر ایجاد می‌کند بدین معنا که شما با خرید یا فروش یک سهم، به ازای هر یک پیپ که تغییر اتفاق افتاده است، ده دلار سود یا ضرر می‌کنید. حداقل سرمایه لازم برای ورود به بازار فارکس در این لات، 25 هزار دلار می‌باشد.
مینی لات
این لات به اندازه 10 هزار واحد مالی یا همان 10 هزار دلار است همچنین در مینی لات، میزان مبدل هر پیپ 1 دلار محسوب می‌شود. برای آنکه بتوانید از مینی لات برای سرمایه گذاری در بازار فارکس استفاده کنید، حداقل سرمایه شما باید 1000 دلار باشد. این لات توسط تریدرهای تازه کار بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.



میکرو لات
کوچک ترین واحد تجاری در بازار فارکس، میکرو لات می‌باشد. اندازه هر میکرو لات، هزار دلار می‌باشد و شما می‌توانید با سرمایه 100 دلاری وارد این لات شوید. هر پیپ تغییر در میکرو لات، به اندازه 10 سنت محاسبه می‌شود. این نوع لات را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که سرمایه کمی دارند اما باید بگوییم که سوددهی چندان عالی هم ندارد.
نانو لات
نانو لات در بازار فارکس، نه سود خاصی دارد و نه حداقل سرمایه خاصی می‌خواهد. نانو لات چندان مورد استقبال تریدرها قرار نمی‌گیرد و ما هم نمی‌خواهیم به آن بپردازیم.
مقایسه حداقل سرمایه با بازدهی
برای آنکه بدانید برای سرمایه گذاری در بازار فارکس به چه میزان سرمایه نیاز دارید و میزان سرمایه شما چه ارتباطی با سود دریافتی تان دارد، باید به 5 عامل زیر توجه داشته باشید :
نوع بروکر (کارگزاری)
شما برای سرمایه گذاری در بازار فارکس باید یک بروکر یا همان کارگزاری را انتخاب کنید که بروکرهای مختلف، حداقل سرمایه متفاوتی را برای شروع معامله‌گری در نظر می‌گیرند. البته عددی که توسط بروکرها اعلام می‌شود، هزینه افتتاح حساب می‌باشد و تریدرها برای شروع معاملات خود نیازمند سرمایه بیشتری هستند. برای استفاده از بروکرهای مختلف مثل لایت فارکس ورود باید اقدام به ثبت نام و افتتاح حساب نمایید. هر یک از بروکرها، دارای چندین حساب با ویژگی‌های متفاوت هستند برای مثال حساب دمو فارکس از جمله انواع حساب‌های لایت فارکس است.



نوع اکانت تریدینگ
اکانت‌های فارکس شامل سه دسته استاندارد، مینی و مدیریت شده می‌باشند. حساب استاندارد با لات‌های استاندارد کار می‌کند و امکان دسترسی به ارزهای مختلف تا 100 هزار دلار را فراهم می‌سازد. برای باز کردن حساب استاندارد در بازار فارکس به حداقل 10 هزار دلار سرمایه در حساب مارجین نیاز است. البته برخی از بروکرها مبالغ بیشتری هم در نظر می‌گیرند.
حساب‌های مینی با مینی‌لات ‌ها کار می‌کنند. این نوع حساب ها نیز برابر با یک دهم استاندارد می‌باشند و ریسک کمتری دارند. شما برای انتخاب حساب‌های مینی می‌توانید 250 تا 500 دلار در نظر بگیرید و هر پیپ در این حساب، 1 دلار سوددهی دارد.
لوریج
یک روش برای کسب درآمد از ترید فارکس با سرمایه کم و زیاد، استفاده از لوریچ می‌باشد. لوریج به زبان ساده یعنی ارزش حسابی که معامله‌گر در فارکس افتتاح می‌کند از ارزش دارایی او بیشتر باشد و این اختلاف سرمایه را از بروکر قرض بگیرد. حداکثر مقدار لوریجی که توسط کارگزاری‌های مختلف ارائه می‌شوند، با یکدیگر تفا
وت دارند اما اگر تریدر حرفه‌ای باشد، لوریج می‌تواند روش خوبی برای کسب سود باشد.
سایز لات
لات در بازار فارکس، مقدار دارایی مناسب برای خرید و فروش می‌باشد. لات‌های فارکس، هزار، ده هزار و صدهزار واحد می‌باشند که به ترتیب با نام‌های میکرو، مینی و استاندارد شناخته می‌شوند البته لات‌های غیراستاندارد هم وجود دارند.
استراتژی معاملاتی
مورد بعدی که برای سرمایه گذاری در بازار فارکس مهم است، استراتژی معاملاتی شماست. اگر استراتژی معاملاتی شما طوری باشد که باید چندین معامله را همزمان با هم پیش ببرید، به سرمایه بیشتری نیاز خواهید داشت.
اگر قصد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یا فارکس را دارید و برای شما سوال است که کدام یک بازار مناسب‌تری است، می‌توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی راجع به فرق بین کریپتو و فارکس بر روی لینک قرار داده شده کلیک کنید.



سخن پایانی
وبسایت امیر تریدر (https://amirtrader.com/) این مطلب را راجع به حداقل پول برای ورود به فارکس ارائه کرد تا شما بدانید که برای ورود به بازار فارکس نیاز به چه میزان سرمایه‌ای دارید. اگر سوالاتی راجع به بازار فارکس دارید، از جمله اینکه ریت یورو به دلار چیست، چه بروکرهایی در بازار فارکس خدمات ارائه می‌کنند و .... می‌توانید مطالب وبسابت امیر تریدر را مطالعه کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

► میهن ماینر : ارائه دهنده ماینر های قدرتمند با بهترین قیمت
بررسی پروژه‌ های معتبر شبکه کاردانو ◄

مطالب مرتبط
بنر