6 بانک ایرانی در لیست 10 بانک بزرگ جهان اسلام

دوشنبه ، 15 آذر 1389 ، 13:20
نشريه اقتصادي بنكر نظام بانكي ايران را بزرگترين بانكداري اسلامي در جهان معرفي و اعلام كرد: 6 بانك بزرگ ايران در فهرست 10 بانك بزرگ اسلامي قرار گرفته‌اند.

نشريه اقتصادي بنكر در گزارشي از بانكداري اسلامي در جهان طي سال جاري ميلادي10 بانك بزرگ اسلامي در سطح جهان را معرفي كرده است كه 6 عدد از اين بانك ها به ايران تعلق دارند.
بر اساس اين گزارش بانك ملي ايران با بيش از 40 ميليارد دلار دارائي بزرگترين بانك اسلامي در جهان شناخته شده است. اين بانك در گزارش سال گذشته بنكر نيز همين رتبه را به خود اختصاص داده بود.
خانه مالي كويت با 37.1 ميليارد دلار دارائي اسلامي در جايگاه دومين بانك بزرگ اسلامي قرار گرفته است و بانك الروجكي عربستان با 32.04 ميليارد دلار در رتبه سوم قرار گرفته است.


رتبه هاي 4 تا 7 نيز به بانك هاي ايراني اختصاص داده شده است. بانك صادرات ايران با 32.01 ميليارد دلار دارائي رتبه چهام، بانك ملت با 32 ميليارد دلار در رتبه پنجم، بانك تجارت با 20.3 ميليارد دلار در رتبه ششم و بانك سپه با 24.1 ميليارد دلار دارائي اسلامي در رتبه هفتم از اين نظر قرار گرفته اند.


بانك اسلامي دوبي با دارائي 22 ميليارد دلاري در رتبه هشتم، بانك كشاورزي ايران با 10.29 ميليارد دلار دارائي در رتبه نهم و بانك اچ اس بي سي انگليس با 10.1 ميليارد دلار دارائي اسلامي در رتبه دهم بزرگترين بانك هاي اسلامي جهان قرار گرفته اند.


بانك هاي ايراني كه در فهرست 10 بانك بزرگ اسلامي قرار گرفته اند همه متعلق به بخش دولتي هستند و اين در حالي است كه آمريكا در راستاي تلاش هاي ضد ايراني خود بسياري از اين بانك ها را تحت تحريم قرار داده است.
اين گزارش در ادامه نظام بانكي ايران را بزرگترين نظام بانكي اسلامي در جهان معرفي كرده است. ارزش كل دارائي هاي بانكي اسلامي در ايران 314.89 ميليارد دلار اعلام شده است كه اين رقم بيش از دو برابر دارائي هاي بانكي اسلامي در دومين بانكداري اسلامي يعني عربستان است.


ارزش كل دارائي هاي بانكي اسلامي در عربستان 138.2 ميليارد دلار اعلام شده است. مالزي نيز با 102 ميليارد دلار دارائي در رتبه سوم قرار گرفته است.
فارس نوشت : كشورهاي امارات با 85 ميليارد دلار، كويت با 69 ميليارد دلار، بحرين با 44.8 ميليارد دلار، قطر با 34.6 ميليارد دلار، تركيه با 22.5 ميليارد دلار، انگليس با 18.9 ميليارد دلار و بنگلادش با 9.3 ميليارد دلار به ترتيب در رتبه هاي چهارم تا دهم قرار گرفته اند.

 

باحضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1100 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

شیطنت کودکانه و برداشت از حساب بانکی برای فیس بوک

کدام یک از مشاهیر کارمند بانک بودند؟

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

چک از کجا آمد؟

گزارش تصویری / پولدارها تعطیلات کجا می روند ؟

ساخت بزرگترین جیپ دنیا در امریکا

با پول چه کارهایی میشه کرد ؟

طراحی خانه متحرک و بسیار کوچک ویژه کارتن خواب ها

نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ

► تصویری/ مادر بزرگ 82ساله ووشو کار
استخدام وزارت نیرو (سراسری) ◄

مطالب مرتبط
بنر