وجه اشتراکی جالب میان کاربران تلفن همراه و تلوزیون !

شنبه ، 9 بهمن 1389 ، 14:39

 

بر طبق آخرین تحقیقاتی که توسط بخش تبلیغات شرکت یاهو صورت گرفته است ، معلوم شده است که طرفداران تماشای تلویزیون، در استفاده از موبایل نیز فعال می باشند. این گزارش حاکی از آن است  که 90 درصد شرکت کنندگان در تحقیق همزمان با تماشای تلویزیون از موبایل خود نیز استفاده می کنند.


به گزارش بانکی دات آی آر، بر اساس گزارش ارسال شده از محققین یاهو، 86 درصد استفاده کنندگان از موبایل به ویژه آنان که با گوشی های هوشمند امکانات ارتباطی گسترده تری دارند همزمان استفاده از گوشی ها و وبگردی در اینترنت ، به تماشای تلویزیون هم مشغول هستند.92 درصد از این 86 درصد استفاده کننده موبایل های هوشمند، بین 13 تا 24 سال سن دارند. جالب آن است که تنها یک چهارم این افراد همزمان استفاده از گوشی به برنامه ای مرتبط با مطلب در گوشی خود گوش می دهند.


شایان ذکر است که در این تحقیق مصاحبه ای  که یاهو ترتیب داده است، 8384 نفر شهروند آمریکایی در آن شرکت کرده اند که بین 13 تا 64 سال سن داشته و 5313  آنان استفاده کننده از موبایل می باشند.
نتیجه تحقیقات اشاره دارد که 56 درصد استفاده کنندگان همزمان تلویزیون و موبایل ، در حالی از موبایل خود استفاده می کنند که درتماس و یا ارسال پیام متنی به خانواده و یا دوستان خود هستند. 40 درصد آنان مشغول شبکه های اجتماعی بوده و حال آن که 37 درصد آنان درحال جستجوی صفحاتی بی ربط با محتوایی که در تلویزیون بدان توجه دارند هستند، 33 درصد در حال استفاده ازنرم افزار ها و برنامه های جانبی گوشی خود می باشند، 23 درصد در حال جستجوی صفحات مربوط به کار های اقتصادی هستند و 12 درصد مابقی در حال چت با دوستان خود می باشند.

 

نمودار درصدی نوع استفاده همزمان تلویزیون و تلفن های هوشمند


آنچه که از این تحقیقات منعکس و استنباط می شود آن است که محققین متوجه شده اند که اغلب کاربران دستگاه های هوشمند و کامپیوتر در صورت استفاده همزمان از این فناوری و مشاهده تلویزیون ، اغلب به کارها و مواردی غیر مرتبط با آن چه که در صفحه تلویزیون شاهد آن هستند مشغول می باشند.


البته این مطلب هم چنین اشاره دارد که در زمان پخش تبلیغات ما بین برنامه ها، این گوشی ها بهترین سرگرمی برای فرار از دیدن این بخش اجباری و تحمیلی برنامه است.
از جنبه های دیگر استفاده از موبایل و بهره بردن از آن  در برنامه های  تلویزیونی تاثیر آن در محتوای برنامه ها است. به طور مثال در کشورهایی که استفاده از شبکه های اجتماعی آزاد می باشد، همزمان با سخنرانی یکی از مقامات کشور، یا حضور یک شخصیت معروف در یک برنامه، مردم همزمان در صفحه مربوط به آن برنامه بدون هیچ تاخیری نظرات خود را ارائه می دهند.
در حالت ساده تر آن ، نظرسنجی هایی به صورت پیام کوتاه در برنامه ها اجرا می شود.


این موضوع در نتیجه گیری این تحقیقات لحاظ شده است که کسانی که در زمینه بازاریابی و تبلیغات در تلویزیون ها هستند، باید توجه به دیدگاه متفاوت بینندگان آن نسبت به گذشته داشته و سعی کنند دید تلفیق شده آنان را که  به گونه ای در صفحات موبایلشان درگیر است را در نظر داشته باشند.

 

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

 

 

 

 

 

 

► من و چرک کف دست
کی بورد ابراز احساسات هم به بازار آمد+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر