اسباب بازی و انتشار اخباری که والدین را نگران می کند

چهارشنبه ، 10 فروردين 1390 ، 09:37

 

حدود 25 درصد جمعيت كشور در گروه سني زير 15 سال قرار دارند و اين يعني بازار اسباب‌بازي كشور با تقاضاي جمعيتي حدود 17 ميليون و 600 هزار نفر روبه‌روست، اما توليد اسباب‌بازي در داخل كشور از پاسخ به چنين تقاضايي بسيار ناتوان است و به خاطر همين كاستي، ايران به بازار ورود اسباب‌بازي‌هايي تبديل شده كه گاه از كمترين ايمني و استانداردي نيز برخوردار نيستند.

به گزارش بانکی دات آی آر ماهانه 2 میلیون و 600 هزار دلار اسباب بازی به صورت قانونی وارد کشور  می شود که از این میزان 95 درصد محصولات وارداتی ساخت کشور چین است.بهتر است به میزان واردات غیرقانونی اسباب بازی فکر نکنیم چون به عقیده برخی کارشناسان میزان واردات غیر قانونی اسباب بازی به کشور رقمی نجومی دارد.

این اسباب بازی ها که به هیچ عنوان با فرهنگ ما سازگاری ندارد از نظر بهداشتی هم مورد تایید هیچ مرجعی نیستند. جالب است بدانید چندی پیش آمریکا ورود اسباب بازی های چینی به این کشور را ممنوع کرد و دلیل آن را وجود سرب و جيوه، آرسنيك و كروم در این محصولات اعلام کرده است.

این درحالیست که اغلب کودکان ما هر روز با اسباب بازی های مسموم خود را سرگرم می کنند و این عروسک ها تبدیل به بهترین دوستان آنها شده اند.

باربی و اسپایدرمن سوغات مشهد برای بچه ها!!

10 درصد از کل اسباب بازی های وارداتی هر ساله وارد مشهد می شود تا سوغاتی مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها شاید هم مادران و پدران باشد برای فرزندانشان.

اسباب بازی هایی که هیچ تناسبی با فرهنگ ,نگرش و دیدگاه های ایرانی ندارد و آنچه به ذهن کودکان ما تزریق می کند مغایر با ارزشهای دینی و اخلاقی پذیرفته شده در جامعه ماست.

هرچند توصیه والدین به عدم خریداری این گونه محصولات لازم است اما آیا واقعا کافی است؟

 

مسئولان واردات بی رویه اسباب بازی را به بازی گرفته اند

برخي كارشناسان عقيده دارند، ضعف توليدات داخل بر روند واردات بي‌رويه و البته غيرقانوني اين اسباب‌بازي‌ها دامن مي‌زند. به گفته آنان وقتي شركت‌هاي توليدكننده اسباب‌بازي در ايران فقط به 10 درصد نيازهاي داخلي پاسخ مي‌دهند و وقتي چند كارگاه اسباب‌بازي به طور محدود و كم رمق در تهران، آذربايجان‌،‌ قزوين،‌ يزد و اصفهان به خاطر واردات اسباب‌بازي‌هاي ارزان  در مرز ورشكستگي قرار گرفته‌اند و از عهده تامين خواست و تقاضاي بازار برنمي‌آيد، ورود انواع توليدات غيراستاندارد و غيرايمني جاي تعجبي ندارد.

به نظر می رسداز حمایت از تولیدات داخلی,اشتغالزایی و  کار آفرینی برای این صنعت کاربرد ندارد حد اقل از سوی برخی مسئولان کاربردی ندارد.

 

اخبار پربازدید سایت بانکی :

===================

 

► استخدام در شرکت برنج محسن
استخدام در تبریز ◄

مطالب مرتبط
بنر