اطلاعات دانشگاهی رشته روزنامه نگاری

دوشنبه ، 21 آذر 1390 ، 11:46

 

دانشگاه ها:
1) دانشكده خبر در سال 1376 رسماً به دليل نياز رسانه ها و عدم وجود رشته هاي تحصيلي خبرنگاري در مراكز آموزش عالي و وجود خلاء عمده در نظام رو به توسعه رسانه هاي كشور تاسيس شد.  تا اين نقيصه بزرگ در نظام آموزشي و حرفه اي را برطرف سازد و اساساً يكي از عمده ترين دلايل تصويب و راه اندازي اين دانشكده از سوي دفتر گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ارائه سرفصل هاي كاملاً بديع و نو در قالب آموزشهاي علمي- كاربردي متناسب با نياز روز فضاي كاري رسانه ها در حوزه اين حرفه بود. اين دانشکده به عنوان تنها مرکز تخصصي در حوزه خبر ورسانه در خاورميانه امکان صدور گواهي نامه معتبر شرکت در دوره را دارد که اين گواهي نامه مورد تاييد سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور مي باشد.
آموزش شمار كثيري از خبرنگاران، دبيران، سردبيران و عكاسان خبري رسانه ها كه بدون آموزش هاي آكادميك و صرفاً بر اساس تجربه، به اين كار اشتغال داشتند و تربيت علمي اصحاب ورزيده و خبره رسانه ها و توجه  به رشد و گسترش كار حرفه اي و تخصصي آنها در كشور يكي از اهداف عمده راه اندازي اين محيط علمي- رسانه اي بوده است.
در طول اين سالها دانشكده خبر با تكيه بر تجربه و آگاهيهاي علمي مدرسان و خبرگان رسانه ها و استقبال عموم روزنامه  نگاران و تلاش در مسير به روز نمودن موضوعات درسي در سايه آموزشهاي علمي- كاربردي توانست به عنوان يك نهاد آموزشي و حرفه اي جايگاه ويژه اي را نه تنها در بين رسانه ها بلكه در بين دانشگاهها و مراكز علمي كسب نمايد.
طراحي و برنامه ريزي درسي در حوزه خبرنگاري ملي و بين المللي و تلاش در زمينه ارزيابي محتوايي سرفصلها و عناوين درسي متناسب با نيازهاي رسانه اي جامعه، حفظ پويايي و تسليم نشدن در برابر يكنواختي آموزشي از جمله ويژگيهاي دانشكده است كه از ابتداي تاسيس تاكنون سرلوحه فعاليتهاي خود قرار داده است.
2)دانشگاه علامه طباطبایی:در دانشکده ی علوم اجتماعی می باشد.
3)دانشگاه علمی کاربردی خبر واحد شیراز: پس از دانشکده خبر واحد تهران، دومین مرکز دانشگاهی علمی – کاربردی در حوزه خبر محسوب می شود، امروز با داشتن 75 نفر دانشجو در رشته های خبرنگاری، روابط عمومی و عکاسی خبری به عنوان یکی از مراکز دانشگاهی در سطح کشور شناخته می شود.

► فوت کوزه گری رشته روزنامه نگاری
توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه رشته روزنامه نگاری ◄

مطالب مرتبط
بنر