کشف پرونده 530 میلیون ریالی برداشت غیرمجاز رایانه ای

يكشنبه ، 17 ارديبهشت 1402 ، 16:17
رئیس پلیس فتا استان مرکزی ضمن اعلام خبر کشف پرونده 530 میلیون ریالی برداشت غیرمجاز رایانه ای، از هموطنان خواست نرم افزارهای کاربردی خود را از فروشگاه های معتبر دانلود و نصب کنند.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت:شهروند اراکی ضمن مراجعه به مجموعه پلیس فتا گفت 530 میلیون ريال به صورت غیرمجاز و رایانه ای از حساب وی برداشت شده است ، پرونده ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.


این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که نرم افزاری به صورت مهیج و کاربردی در کانال تلگرامی تبلیغ شده بود و وی از روی کنجکاوی اقدام به دانلود و نصب نرم افزار می نماید و غافل از پشت پرده ترسناک و خطرناک نرم افزار مخرب، 530 میلیون ریال از حساب بانکی وی برداشت می گردد.


سرهنگ آنقی بیان کرد: اقدامات کارشناسان پلیس بلافاصله پس از تشکیل پرونده آغاز گردید و با توجه به سرعت عمل کارشناسان و ردگیری دقیق وجه سرقت شده، متهم که اقدام به خرید تلفن همراه با مبالغ سرقتی می نمود در یکی از استان های غرب کشور شناسایی شد.


وی افزود: در ادامه ضمن هماهنگی صورت گرفته متهم به مراجع قضایی معرفی گردید و وجه کلاهبرداری شده به شاکی اراکی بازگردانده شد.


اين مقام انتظامي بیان داشت: همیشه اصل عدم اعتماد به افراد،لینک ها و نرم افزار های ناشناس در فضای مجازی را جدی بگیرید و ضمن بهره گیری از مشاوره کارشناسان مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 از خطرات فضای مجازی پیشگیری نمایید.

► دستگیری زوج کلاهبردار رسید ساز درغرب مازندران
کلاهبرداری با ترفند درج آگهی حمل اسباب و اثاثیه در سایت دیوار ◄

مطالب مرتبط
بنر