بیعانه ، در خرید اینترنتی پرداخت نکنید

دوشنبه ، 1 آبان 1402 ، 18:51

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ازکاربر فضای مجازی در پی معامله در شبکه های اجتماعی خبر داد.


به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی پليس فتا؛ رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در تشريح خبر گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از همشهریان به این پلیس مدعی شد، از طریق آگهی درج‌شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به خرید کالا نموده و پس از واریز مبلغی به‌عنوان بیعانه به شماره‌حساب اعلام‌شده، فروشنده پاسخ‌گوی تماس نبوده است، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


سرهنگ عسگری ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز کرده و سرنخ‌هایی از هویت متهم به دست آوردند و در پی بررسی‌های بعدی وی را مورد شناسایی قراردادند و با دستور مقام قضایی متهم را دستگیر کردند. نامبرده ضمن انتقال به پلیس فتا استان؛ جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی شد.


این مقام انتظامی تصریح کرد: متأسفانه شهروندان با اعتماد به این‌گونه افراد در شبکه‌های اجتماعی و سایت های واسط، پس از واریز کردن وجه به‌حساب فرد آگهی‌دهنده، کالایی را دریافت نمی‌کنند و یا کالای بی‌کیفیت برای خریداران ارسال می‌شود.


وی بابیان اینکه کلاه‌برداران با ثبت آگهی‌های صوری و وسوسه‌انگیز حراجی و تخفیفت ویژه در شبکه‌های اجتماعی و با جلب اعتماد قربانیان خود آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به‌عنوان بیعانه را می‌کنند، افزود: بنابراین به خاطر داشته باشیم هویت افراد در فضای سایبر پنهان است و صرفاً آشنایی با افراد ملاک تعامل و خریدوفروش نباشد.


رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.


► اظهارات عجیب سارق صندوق امانات بانک ملی/خیلی راحت از آنچه فکر می کردم سرقت انجام شد
کلاهبرداری در سایت دیوار با ترفند فروش دوچرخه ◄

مطالب مرتبط
بنر