نکات امنیتی برای تقویت یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی(e-Commerce Website)

دوشنبه ، 6 آذر 1402 ، 17:54
از نصب فایروال گرفته تا انتخاب میزبانی ایمن، هر جنبه‌ای در تجارت آنلاین بسیار مهم است. بسیاری از کارآفرینان تصمیم می‌گیرند مشاغل آنلاین را باز کنند زیرا می‌توانند در هزینه‌های سربار پس‌انداز زیادی کنند؛ اما اگر امنیت مناسب را در اختیار ندارید، ممکن است پس از نقض وب‌سایت، ضرر و زیان برای شما به دنبال داشته باشد.


هرروز، مجرمان سایبری در حال یافتن راه‌های جدیدی برای هک کردن حساب‌های تجاری افراد برای سرقت اطلاعات و پول هستند. برای کمک به محافظت از فروشگاه آنلاین خود، در مورد چگونگی ایجاد یک وب‌سایت امن تجارت الکترونیکی برای محافظت از مشاغل خود در برابر تهدیدهای احتمالی آموزش لازم را فرابگیرید.


برای ساخت وب‌سایت خود یک بستر قابل‌اعتماد را انتخاب کنید (Choose a Trustworthy Platform to Build Your Website)

برای اینکه افراد بتوانند محصولات و خدمات خود را خریداری کنند، باید وب‌سایتی ایجاد کنید که مشتریان بتوانند آنچه را که لازم دارند سفارش داده و بپردازند. سازندگان برتر وب‌سایت دارای ویژگی‌های زیادی برای کمک به شما در ساخت یک وب‌سایت امن برای مشتریان خود مانند as drag-and-drop tools (ابزارهای کشیدن و رها کردن) و customizable templates (الگوهای قابل تنظیم) هستند.


از طرف دیگر، سازندگان وب باید ایمنی اطلاعات مشتری شما را تضمین کنند. سازنده‌ای که شما انتخاب می‌کنید نباید اطلاعات را سرقت کند و آن را به سازمان‌های شخص ثالث بفروشد. همچنین باید یک سازنده وب‌سایت را با خدمات میزبانی انتخاب کنید تا سایت شما سریع‌تر بارگیری شود.


یک سرویس میزبانی وب اختصاصی را انتخاب کنید که در مقایسه با به اشتراک گذاشتن سرور با سایر وب‌سایت‌های موجود در اینترنت، امن‌تر باشد.


از https برای سایت خود استفاده کنید (Utilize HTTPS for Your Site)

پروتکل انتقال HyperText Secure ‪(HTTPS)‬ ارتباط ایمن و رمزگذاری شده بین مرورگر کاربر و سرور وب‌سایت را فراهم می‌کند. رمزگذاری تضمین می‌کند که داده‌های حساس مانند جزئیات حساب بانکی، اطلاعات کارت اعتباری و آدرس‌ها از مجرمان سایبری محافظت می‌شوند.


علاوه بر این، وب‌سایت‌هایی که آدرس HTTPS دارند، قابل‌اعتمادتر هستند. این‌یک نماد قفل را در URL وب‌سایت شما فراهم می‌کند که به کاربر نشان می‌دهد سایت از تهدیدها ایمن و محافظت می‌شود.


استفاده از HTTPS همچنین می‌تواند رتبه‌بندی صفحه شما را در موتورهای جستجو مانند Google افزایش دهد زیرا آن‌ها سایت‌ها را با این اعتبارنامه اولویت‌بندی می‌کنند.


سرانجام، HTTPS برای انتقال ایمن داده‌ها به یک گواهی لایه سوکت ایمن (SSL) نیاز دارد. اگر تجارت آنلاین شما پرداخت کارت را قبول می‌کند، پس باید یک گواهی SSL داشته باشید تا مطابق با استانداردهای امنیتی داده‌های صنعت کارت پرداخت باشد.


از فایروال‌های برنامه وب استفاده کنید (Utilize Web Application Firewalls)

وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی به‌شدت به برنامه‌های وب پیچیده مانند تزریق SQL و اسکریپت‌های متقابل متکی هستند. بااین‌حال، این برنامه‌ها می‌توانند آسیب‌پذیری داشته باشند. یک فایروال برنامه وب (WAF) می‌تواند با تشخیص و مسدود کردن این تهدیدها، به وب‌سایت شما یک‌لایه اضافی از محافظت در اختیار شما قرار دهد.


هنگامی‌که تهدیدهای احتمالی وجود دارد، ممکن است برای محافظت از مشتریان خود مجبور شوید به‌طور موقت وب‌سایت را غیرفعال کنید. این می‌تواند یک تمرین پرهزینه باشد؛ اما یک فایروال برنامه وب می‌تواند با فیلتر کردن ترافیک مخرب که می‌تواند باعث غیرفعال شدن وب‌سایت شما شود، از وقفه‌های وب‌سایت جلوگیری کند.


سیاست‌های رمز عبور قوی (Strong Password Policies )

هنگامی‌که وب‌سایت تجارت الکترونیکی خود را ایجاد می‌کنید، باید سیاست‌های رمز عبور قوی را هم برای کارمندان و هم برای مشتریان خود انجام دهید. مشتریان را ترغیب کنید تا با استفاده از اعداد، شخصیت‌های خاص و حروف بزرگ، حداقل 8 تا 10 کاراکتر را ایجاد کنند.


علاوه بر این، شما باید به مشتریان خود اجازه دهید که احراز هویت دوعاملی را تنظیم کنند تا اگر کسی در تلاش است به حساب‌های دیگران دسترسی پیدا کند، به آن‌ها اطلاع داده شود. به مشتریان خود توصیه کنید که برای ورود به وب‌سایت از نام، شماره شناسه یا شماره تلفن‌های همراه خود یا سایر رمزهای آسان استفاده نکنند.


شما می‌توانید با اجازه دادن به آن‌ها به مرحله بعدی فرآیند ثبت‌نام، کاربران را از ایجاد گذرواژه‌های ضعیف جلوگیری کنید، مگر اینکه آن‌ها خط‌مشی رمز عبور را برآورده کنند. یا می‌توانید یک ژنراتور رمز عبور در سایت داشته باشید تا کاربران بتوانند به‌طور خودکار رمزهای عبور ایمن ایجاد کنند.


وب‌سایت خود را مرتباً به‌روز کنید (Update Your Website Regularly)

راه دیگری که می‌توانید هنگام ایجاد یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی از تهدیدهای سایبری جلوگیری کنید، به‌روزرسانی سایت و افزونه‌های خود به‌طور مرتب است. تکه‌های امنیتی منظم وجود خواهد داشت که می‌توانند آسیب‌پذیری‌های جدیدی را برطرف کنند. این به‌روزرسانی‌ها می‌تواند شامل اقدامات امنیتی پیشرفته برای تقویت دفاع از وب‌سایت شما باشد.


به‌روزرسانی وب‌سایت و افزونه‌های شما اطمینان حاصل می‌کند که تجارت الکترونیکی شما مطابق با استانداردهای صنعت باقی می‌ماند. همچنین می‌تواند عملکرد کلی وب‌سایت شما را با رفع اشکالات و افزایش عملکردهای خاص بهبود بخشد. این کار تجربه کاربر را هر زمان که به وب‌سایت شما مراجعه کند، بهبود می‌بخشد.


با داشتن یک وب‌سایت سریع و ایمن، مشتریان و بازدیدکنندگان شما احساس راحتی بیشتری خواهند کرد و این‌یک سطح اعتبار را برای تجارت آنلاین شما فراهم می‌کند.


صحبت پایانی

ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای تجارت الکترونیکی یک فرایند طولانی و پیچیده است. اگر مراقب نیستید، سایتی ایجاد خواهید کرد که دسترسی به هکرها آسان باشد.


اما با استفاده از ابزارها، استراتژی‌ها و دانش مناسب، می‌توانید یک سایت امن ایجاد کنید که مشتریان احساس راحتی کنند که به آن وارد شوند. از نکات گفته‌شده برای ایجاد یک وب‌سایت موفق که امن و قابل‌اعتماد باشد، استفاده کنید.


منبع

hackread

► مراقب کلاهبرداری سایت های قمار و شرط بندی باشید
هشدار پلیس فتا درخصوص ترفندهای کلاهبرداران در خرید از فروشندگان ◄

مطالب مرتبط
بنر