پیام "ثبت نام جامانده‌گان سهام عدالت" 600 میلیون ریال آب خورد

سه شنبه ، 2 آبان 1402 ، 18:51

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: کاربری که با کلیک برروی لینک جعلی پیامک ثبت نام جامانده‌گان سهام عدالت مورد 600 میلیون ریال کلاهبرداری واقع شده بود با اقدام سریع کارشناسان پلیس فتا به حق خود رسید.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و با ارائه دستور قضائی اعلام داشت که از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز به مبلغ 600 میلیون ریال صورت گرفته است لذا از پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار شد.


این مقام انتظامی بیان داشت:در راستای رسیدگی به موضوع اعلامی توسط این شهروند مالباخته و احقاق حق وی بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.


سرهنگ محمودی افزود: در بررسی های اولیه مشخص گردید شهروند مالباخته با دریافت پیامکی از طرف شماره شخصی با عنوان ثبت نام جامانده‌گان سهام عدالت برروی لینک اعلامی کلیک می نماید و پس از طی مراحل مبنی بر ثبت نام سهام عدالت و وارد کردن مشخصات کارت بانکی خود مبلغ 600 میلیون ریال از حساب وی برداشت غیرمجاز صورت می گیرد.


وی تصریح کرد: در ادامه روند رسیدگی به موضوع این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا بابررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.


سرهنگ محسن محمودی عنوان داشت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.


وی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: کاربران هوشیار باشند هرگونه خبر در خصوص ثبت‌نام و یا پرداخت سود سهام عدالت را تنها از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کرده و ازکلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی یا به صورت پیامکی از سرشماره های شخصی به جد پرهیز کنند.


رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک در فضای مجازی مواجهه شدند مراتب را با تماس تلفنی به شماره 096380 به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش نمایند.

► کلاهبرداری در سایت دیوار با ترفند فروش دوچرخه
کلاهبرداری از شهروندان با ترفند اعطای وام بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر