مراقب کلاهبرداران سایبری در ایام محرم باشید

يكشنبه ، 22 مرداد 1402 ، 12:44

رییس پلیس فتا استان البرز در خصوص تهدیدات ایام محرم در فضای مجازی و خیرات و نذورات همشهریان عزیز در این ایام و فرصت طلبی مجرمان سایبری هشدار داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "رسول جلیلیان" در تشریح این موضوع گفت: مجرمان سایبری همواره سعی در سوء استفاده از ایام تقویمی سال و مناسبت های پیش رو را داشته اند و در ایام محرم با تحریک احساسات و عواطف دینی و مذهبی مردم، به شکل های مختلفی اقدام به کلاهبرداری از عزاداران می نمایند.

این مقام انتظامی گفت: بزه کاران اینترنتی با بهانه های جمع آوری نذورات، کمک به نیازمندان، فروش اقلام و وسایل مربوط به ایام محرم اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی خاطر نشان ساخت: بعضاً مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده از طریق فضای مجازی و نرم افزارهای شبکه اجتماعی با هدایت افراد به درگاه های بانکی جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کارت های بانکی و برداشت های غیر مجاز از حساب های قربانیان می نمایند.

رییس پلیس فتا البرز به جهت پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل اینگونه جرایم از شهروندان خواست: حتماً خریدهای خود را از سایت ها و وبگاه های مورد تایید و دارنده نماد الکترونیک انجام دهند؛ بر روی تبلیغات و پیامک های حاوی لینک کلیک نکرده و وارد آدرس های اینترنتی پیوستی نشوند؛ در صورت داشتن نذر و قصد انجام اقدامات خداپسندانه، از طریق نهادهای رسمی و هیئت های محلی نذر خود را ادا نمایند.

جناب سرهنگ جلیلیان گفت: عموم مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.

► کلاهبرداری با سوءاستفاده از اعتماد کاربران
سوءاستفاده از اموال دیگران، لذتی کوتاه اما حسرتی طولانی ◄

مطالب مرتبط
بنر