کشف بیش از 91 درصدی جرائم سایبری در گلستان

چهارشنبه ، 26 آبان 1400 ، 14:46
سرهنگ پرسا رئیس پلیس فتا گلستان اظهار داشت: پلیس فتا طی 7 ماهه امسال، 91.3 درصد از جرائم سایبری استان را کشف کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،سرهنگ ابراهیم پرسا در جمع اصحاب رسانه و فعالین مجازی گفت: یک دهه از عمر مجموعه پلیس فتا می‌گذرد و ایجاد امنیت، کاهش مخاطرات فضای مجازی، حفاظت و صیانت از هویت امنیتی و ملی و پیگیری جرائم سایبری از وظایف این پلیس است.

رئیس پلیس فتا گلستان افزود: در هفت‌ماهه امسال هتک حیثیت و جرم علیه افراد و مزاحمت اینترنتی در سطح جرائم سایبری گلستان قرار داشته و ۳۶ درصد از وقوعات جرائم سایبری را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی وقوع بوده‌ایم و ۷۹ درصد از جرائم این فقره هم کشف‌شده است.

وی بیان کرد: کلاه‌برداری رایانه‌ای با ۲۳ درصد رتبه دوم جرائم سایبری را به خود اختصاص داده که نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش‌یافته و ۹۵ درصد پرونده‌ها منجر به کشف‌شده است.

سرهنگ پرسا ادامه داد: برداشت غیرمجاز از حساب افراد ۱۷ درصد از جرائم سایبری استان را به خود اختصاص داده که در این جرم با کاهش ۲۳ درصدی روبرو هستیم و ۱۰۴ درصد از پرونده‌ها کشف‌شده است.

رئیس پلیس فتا گلستان بیان داشت : قمار و شرط‌بندی هم با افزایش ۵.۵ درصدی از وقوعات روبرو بوده و ۱۰ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته و ۱۴۰ درصد از پرونده‌ها کشف‌شده است.

رئیس پلیس فتا گلستان تأکید کرد: مردم باید قانون جرائم رایانه‌ای را مطالعه کنند و به اصول و قوانین پایبند باشند و در مقابل هرگونه آسیب‌های اجتماعی دستگاه نظامی و انتظامی را کمک کنند.

► رعایت چه نکاتی جهت پیشگیری از سرقت‌ هویت دیجیتالی ضرورت دارد؟
مدیرعامل بانک رفاه کارگران دبیر کارگروه بانکداری اسلامی شورای عالی جوانان انقلابی کشور شد ◄

مطالب مرتبط
بنر