آگهی‌های جعلی ترفند کلاهبرداران در سایت‌های واسط

چهارشنبه ، 17 شهریور 1400 ، 17:56
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در خصوص آگهی‌های جعلی در سایت‌های دیوار و شیپور به شهروندان هشدار داد.


به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاه‌برداری از شهروندان، انتشار آگهی‌های جعلی با عنوان فروش محصولات ارزان‌قیمت در سایت‌های واسط فروشگاهی می‌باشد.


وی گفت: کلاه‌برداران با سوءاستفاده از ضعف احراز هویت در سایت‌های واسط و با درج آگهی‌ دروغین و اعلام قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار، اعتماد مشتریان را جلب کرده و آن‌ها را به دام خود می‌اندازند.


سرهنگ رجبی در خصوص ترفندهای کلاه‌برداری نیز گفت: بسیاری از کالاهایی که از سوی آگهی‌دهندگان با هویت جعلی و با تخفیفات ویژه تبلیغ می‌شود کالای تقلبی یا باکیفیت پایین هستند و مجرمان با استفاده از این روش این اجناس را باقیمتی بسیار بالاتر از ارزش آن به فروش می‌رسانند؛ هم چنین دریافت بیعانه و یا وجه کامل و عدم ارسال کالا از دیگر ترفندهای کلاه‌برداران است که در این روش کلاه‌بردار پس از دریافت وجه دیگر پاسخگوی تعهد خود نیست.


این مقام انتظامی در خصوص راهکارهای پیشگیری از وقوع این نوع کلاه‌برداری نیز به شهروندان تأکید کرد: به‌سادگی فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاه‌برداران را نخورید و قبل از رؤیت و اطمینان از اصالت کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنید و حتماً در خصوص صحت هویت فرد آگهی‌دهنده بررسی‌های لازم را صورت دهید.


این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد: از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، اقدام به خرید نموده و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های ‌موبایلی مراتب را از طریق پلیس ‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

► ناآگاهی عامل اصلی گرفتاری کاربران در فضای مجازی است
مراقب کلاهبرداری در فروشگاه‌های اینستاگرامی باشید ◄

مطالب مرتبط
بنر