برترین آسمان خراش ها

سه شنبه ، 24 شهریور 1394 ، 08:29

 

در این جا قصد داریم تا شما را با چند تایی از بلند ترین و برترین آسمان خراش های جهان آشنا کنیم. رستوان‌ های شیک، بازار های خرید وسیع و دیگر فعالیت ‌های سرگرم‌ کننده و تفریحی از دیگر مزیت های این آسمان خراش ها به شمار می روند. با ما همراه باشید.

 

 


برج تجاری بیتکس‌کو (Bitexco) ، شهر هوشی مینه، ویتنام
در سال ۲۰۱۰ میلادی بنای این برج تکمیل شد و ساختمان آن برای این که نمادی از ویتنام باشد به شکل گل ملی این کشور یعنی گل نیلوفر یا لوتوس ساخته شد. گلی که نشانی از فرهنگ و آیین مردم این کشور است. برای این که به کل شهر اشراف داشته باشید حتما به سکوی دیده بان که بیرون از برج قرار دارد بروید و از ۲۲ متر وسعت بی نظیر آن لذت ببرید.

 

مرکز پادشاهی،‌ ریاض، عربستان سعودی
در ریاض محدودیتی که برای ساختمان ها اعمال می شود این است که در هر ساختمان تنها ۳۰ طبقه اول قابل استفاده می‌باشد ولی ارتفاع آن شامل این محدودیت نمی شود. این محدودیت در این ساختمان نیز اعمال شده و به همین دلیل شاهد وجود حفره ای در قسمت های بالایی این مرکز هستیم. سومین ساختمان بلند حفره دار جهان بعد از مرکز تجارت جهانی شانگهای و برج آسمان ۸۵ واقع در تایوان این مرکز می باشد که دارای هتل چهار فصل، بازار های خرید، بانک و مسجد مخصوص بانوان می باشد.

 

 

برج خلیفه، دوبی،‌ امارات متحده عربی
حتما با این برج در کشور همسایه دبی آشنایی دارید. آسمان‌خراشی که دارای مراکز و دفاتر اداری و ۹۰۰ آپارتمان مسکونی است تا مکانی بی نظیر را برای توریست ها مهیا سازد. این برج ۸۳۰ متر ارتفاع دارد و بلند ترین ساختمان جهان است. درون این برج هتل آرمانی با اتاق هایی لوکس و درجه ۱ آماده پذیرایی از گردشگران می باشد.

 

 

 

 

► ارمنستان وجاذبه های گردشگری
زیباترین غار مرمرین دنیا ◄

مطالب مرتبط
بنر