کلاهبرداری در قالب پیش فروش بلیط تابستانه

جمعه ، 26 خرداد 1402 ، 12:04
رئیس پلیس فتا استان گیلان به شهروندان توصیه نمود در صورتی که قصد پیش خرید بلیط و یا ثبت نام در تورهای مسافرتی دارند مراقب سودجویان فضای مجازی باشند.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر رئیس پلیس فتا گیلان در خصوص این خبر اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری با سوء استفاده از کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به راه اندازی سایت های جعلی رزرو اماکن اقامتی، هتل، فروش بلیط و تورهای تابستانه کرده اند.


سرهنگ نقی‌مهر تصریح کرد: شهروندان هرگز از سایت‌های ناشناس که با عناوین و نرخ‌های جذاب، قصد سوءاستفاده از مسافران و گردشگران را دارند، خرید نکنند.


وی افزود: حتماً قبل از هرگونه پرداخت وجهی از مجاز بودن آژانس های مسافرتی از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اطمینان حاصل کنند و  از سـایت‌های دارای نماد اعتماد"ای‌نماد" تور مسافرتی رزرو کنند. و ‏ فریب تور و هتل های آنلاین ارزان قیمت را نخورند.


رئیس پلیس فتا استان گیلان ضمن آرزوی سفری خوش برای مسافران عنوان کرد: حتماً دقت نمایند در هنگام پرداخت بهای بلیط، درگاه بانک مورد نظر علاوه بر توجه به پروتکل امن HTTPS در ابتدای ادرس سایت حتما به نشانه صحیح آدرس سایت  بانک عامل نیز توجه کنند. 


وي از مردم خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

 


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► قبر رضا شاه کجاست و چه بلایی سر جنازه او آمد؟
آژانس‌ها مخالف دریافت نرخ دلاری از گردشگران خارجی هستند ◄

مطالب مرتبط
بنر