اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۶ مرداد ۹۴

سه شنبه ، 27 مرداد 1394 ، 10:48

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

روزدارو

شرکت در اصلاحیه ای که بر روی پیش بینی سال مالی منتهی به 29/12/94 منتشر کرده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای درحدود 233 میلیارد ریال به مبلغ 191 ریال اعلام نموده است. این رقم نسبت به پیش بینی قبل با 11 درصد تعدیل منفی همراه شده است. هم چنین طی دوره سه ماهه منتهی به 31/3/94 ؛ مبلغ (8) زیان به ازای هر سهم شناسایی شده است. سود نقدی پیشنهادی نیز مبلغ 21 ریال به ازای هر سهم می باشد.

فروش برای سال مالی 94 بالغ بر 504 میلیارد ریال دیده شده که نسبت به پیش بینی قبل 32 درصد افت داشته است. انواع قرص و دراژه که 91 درصد مبلغ فروش بودجه را تشکیل می دهد؛ از نظر مقداری نسبت به بودجه قبل 30 درصد و از لحاظ میانگین نرخ فروش 3 درصد افت داشته است. طی دوره سه ماهه نیز بالغ بر 106 میلیارد ریال فروش انجام شده و 21 درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است. میانگین نرخ فروش انواع قرص و دراژه نیز در سه ماهه اول سال 2 درصد پایین تر از نرخ بودجه صورت گرفته است.100 درصد فروش شرکت طی این دوره داخلی بوده است. بهای تمام شده نیز 362 میلیارد ریال برآورد شده که با پوشش 20 درصدی در دوره سه ماهه مواجه شده و نسبت به بودجه قبل 28 درصد کاهش یافته است. قابل ذکر است که 34 درصد مبلغ مواد اولیه در دوره سه ماهه اول سال از منابع خارجی بوده و مبلغ 33.5 هزار یورو با نرخ تسعیر 33.500 ریال هزینه شده است. قابل ذکر است که معمولا شرکت های دارویی برای تامین مواد اولیه از نرخ ارز مبادله ای استفاده می کنند در حالی که شرکت در گزارش منتشره تمامی آن را با نرخ ارز آزاد محاسبه کرده است. در صورتی که شرکت در ادامه تامین مواد اولیه، نرخ ارز مبادله ای را جایگزین نرخ آزاد کند، شاهد بهبود در گزارشات اعلامی خواهیم بود. بدین ترتیب حاشیه سود ناخالص از میزان 32 درصد در بودجه قبل به میزان 28 درصد در بودجه فعلی رسیده است.
از تغییرات دیگر در بودجه فعلی ؛ کاهش 42 درصدی هزینه های عمومی اداری و رسیدن آن به مبلغ 35 میلیارد ریال و هم چنین پیش بینی مبلغ 42 میلیارد ریال در بخش درآمدهای متفرقه می باشد.

در نهایت؛ آنچه موجب تعدیل منفی شرکت گردیده؛ کاهش مقدار و نرخ فروش محصولات و در نتیجه آن، کاهش مبلغ فروش پیش بینی شده بوده است.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد سایپا دیزل
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۶ مرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر