تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳مرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 4 مرداد 1394 ، 09:12

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار امروز نیز به مانند روزهای پیشین شروعی منفی را تجربه نمود که با گذشت زمان دادوستدها بر حجم عرضه ها افزوده شد به طوری که در انتها بازاری منفی به همراه صف فروش در اکثر شرکت ها را مشاهده نمودیم. در این بین گروه خودرویی و حمل و نقل از فشار فروش بیشتر و معاملات منفی تری برخوردار بودند.

صف خرید حدود30 میلیونی نماد ولساپا، در کنار شروع مثبت اکثر هم گروهی ها در این بازار منفی چشم نوازی می نمود. اما مثبت های گروه لیزینگی با توجه به جو منفی پایدار نبود و با عرضه های مکرر صف خرید نماد ولساپا، آنها نیز متعادل و منفی شدند. از دلایل اقبال نماد ولساپا می توان به گزارش مناسب و تعدیل مثبت 4 درصدی منتشر شده در گزارش سه ماهه، احتمال تعدیل مثبت مجدد در گزارشات بعدی، حمایت حقوقی ها و سهامداران عمده و احتمال دست یابی به لیزینگ 100 هزار دستگاه تا انتهای سال اشاره نمود. تک نماد باز گروه بانکی یعنی نماد وگردش در غیاب بزرگان گروه همچنان منفی دنبال شد. تقسیم سود اندک بانکی ها با توجه به فشارهای بانک مرکزی و انتشار گزارشات کمتر از انتظار آنها، احتمالا بازگشایی منفی را برای آنها در پی داشته باشد.
ادامه کاهش قیمت های نفت و طلا و اکثر فلزات پایه، دادوستدهای منفی را برای گروه های مرتبط با بازارهای جهانی همچون گروه های فلزی، معدنی و پتروشیمی به ارمغان آورد. البته جو منفی بازار علیرغم حمایت های سهامداران عمده نیز مزید بر علت بود. از معدود نماد های مثبت می توان به نمادهای فروس و فپنتا و شمواد و فارس(در غالب خرید کامل حقوقی) اشاره نمود.
گروه آی تی و دارویی همچنان با معاملاتی مثبت یکه تازی نمودند. گره مثبت و رشد حدود 15درصدی نماد رانفور بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت. اما گروه های مورد اشاره نیز در جو منفی حاکم بر بازار با افزایش عرضه ها منفی شدند. در این بین گروه آی تی نوسانات منفی تری را تجربه نمود. احتمال تعدیل مثبت اکثر نمادهای گروه آی تی به دلیل عودت مبالغی از بانک مرکزی به خاطرکارمزد 1 درصدی هر تراکنش با سقف200 تومان در طرح شاپرک، از دلایل اقبال آنها می باشد.
گروه های ساختمانی، بیمه ای، سیمانی، قطعه سازان، ماشين آلات و تجهيزات، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی نیز همگی منفی بودند و در کنار دیگر گروه های مورد اشاره افت حدود600 واحدی شاخص را رقم زدند. در این جو منفی بازار، دادوستدهای مثبت نمادهای ختراک، سهرمز، سخاش، ما، تپمپی، بشهاب و آکنتور جلب توجه و چشم نوازی می نمود.
خرید و حمایت حقوقی ها همچنان در برخی نمادها همچون: پترول(حقوقی مدبران اقتصاد)، هرمز(حقوقی فولادمبارکه)، ثشاهد(حقوقی اندوخته شاهد)، خبهمن(حقوقی سرمایه گذاری بهمن)، خپارس(حقوقی بیمه ملت)، پاکشو(حقوقی بانک انصار) ادامه دارد و می تواند با تهی شدن فروشندگان به رشد آنها کمک نماید. ادامه گزارشات نامطلوب سه ماه در اکثر گروه ها و شرکت ها، حواشی منفی بررسی توافق وین در کنگره آمریکا، ادامه افت قیمت های جهانی و تنش های اقتصادی اتحادیه اروپا و چین، ادامه فروش های پرحجم برخی حقوقی ها  در کنار عدم کاهش محسوس و مؤثر سود بانکی همگی از دلایل منفی شدن این روزها تلقی می گردند و دوران سختی را برای بازار سرمایه رقم زده اند. در انتها قرار داشتن شاخص کل در سطوح حمایتی67 هزار واحد، که سطح حمایت محکمی محسوب می شود، در کوتاه مدت، می تواند از ریزش های بیشتر جلوگیری نماید. در این بین قرار داشتن اکثر سهام های تاثیر گذار در سطوح حمایتی نیز مزید بر علت شده و شانس متعادل شدن بازار در روزهای آتی را بیشتر کرده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال شاخص خودرو
اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۳ مرداد ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر