تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۶ مرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 27 مرداد 1394 ، 10:28

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

در گروه های خودرویی، قطعه ساز و لیزینگی، اکثرا شروعی متعادل داشتند اما با گذشت زمان منفی شدند. در این بین برخی قطعه سازان همچون نماد خاذین، بعد از شروعی مثبت و همراه با صف خرید، با افت قیمتی مواجه شد و با صف فروش به کار خود پایان داد. نمادهای خموتور، خفناور و ختور از معدود نمادهای متعادل و مثبت گروه های مذکور بودند.

گروه های بانکی و بیمه ای، اکثرا متعادل با گرایشی منفی پی گیری شدند که در این بین نمادهای وخاور، وتجارت، دانا، ما، بپاس و حکمت با اقبال بیشتر و نوسانات مثبت تری همراه بودند. معاملات مثبت نماد وتجارت از افت بیشتر شاخص جلو گیری نمود.

درگروه حمل و نقل، خبر تقاضای خرید بلوک حفارس توسط شرکت میهن و کشتیرانی خط جنوب ایران و همچنین عقد قراردادهای جدید نیز نتوانست از افت مجدد و صف فروش آن بکاهد و رشد شارپ اخیر سهم، همچنان فشار فروش مضاعفی برای آن ایجاد نموده است. بقیه گروه اکثرا کم حجم و منفی پی گیری شدند که در این بین نماد های حپترو و حکشتی از اقبال بیشتر و معاملات مثبت تری برخوردار بودند.

گروه های شیمیایی، پتروشیمی و پالایشگاهی، اکثرا منفی پی گیری شدند که در این بین خبر افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس(انتهای سال) و شایعه فروش هلدینگ سلولزی و بلوک غدیر تاپیکو، و همچنین پیشرفت 82 درصدی فاز سوم پتروشیمی پردیس و بهره برداری آن در انتهای امسال، معاملاتی پرتقاضا و مثبت را برای آنها در پی داشت. البته خریدهای حقوقی ها در نمادهای مذکور نیز مزید برعلت بود. تک نماد شرانل جز معدود نمادهای مثبت گروه پالایشگاهی بود. نماد شتران با افت 5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و با اعمال فشار فروش تا حدود 15 درصد افت قیمتی را تجربه نمود. از بازگشایی بقیه نمادهای پرحاشیه گروه پالایشگاهی نیز خبری نبود.

در گروه های فلزی و معدنی، نماد فایرا صرفا به دلیل تکنیکی با افزایش تقاضا و صف خرید مواجه گردید. از معدود نمادهای مثبت امروز به کاما، فرآور، فاسمین، فنوال و فنورد می توان اشاره نمود و بقیه گروه اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.

درگروه های برقی، ماشین آلات، تجهیزاتی و پیمانکاری، نماد بکام همچنان با رشد قیمت همراه صف خرید، نماد تپمپي با توجه به شایعه افزایش سرمایه از محل سود انباشته، پرتقاضا و مثبت و نماد بترانس در سایه معاملات بلوکی و پایان پولبک تکنیکی به صعود خود ادامه دادند. نماد بترانس طبق الگوی سر و شانه معکوس می تواند به هدف 1000 تومان دست یابد. نمادهای لخزر، فاذر، رمپنا و بمپنا نیز مثبت بودند و بقیه اکثرا متعادل با گرایشی مثبت پی گیری شدند.

طبق پیش بینی دیروز، در گروه های ساختمانی و سیمانی، با رشد حق تقدم ثفارس، سهم اصلی نیز با رشد قیمتی مواجه شد. امری که با توجه به شرایط بنیادی مناسب و روند رو به رشد سودآوری شرکت، معقول می باشد. بقیه گروه اکثرا متعادل و مثبت پی گیری شدند که در این بین نمادهای ثرود، ثغرب و ثنوسا از اقبال بیشتری برخوردار بودند و نماد ثهمرا نیز با خبر افزایش سرمایه 133 درصدی(از سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران) با معاملاتی متعادل مواجه شد. گروه سیمانی با خبر افزایش سرمایه 900 درصدی شرکت سدور مواجه شد. 707 درصد این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی ها، و 125 و 68 درصد دیگر از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی انجام می شود. این افزایش سرمایه برای اصلاح ساختار مالی شرکت انجام خواهد شد. بقیه گروه با ادامه افت قیمتی و معاملات منفی پی گیری شدند و فقط تک نمادهای سبجنو، ساراب و سخاش بسیار کم حجم و مثبت بودند.
در گروه های دارویی، آی تی و مخابراتی، نمادهای رانفور، دبالك، پخش، دارو و شتهران همچنان مثبت و بقیه اکثرا کم حجم و منفی دنبال شدند. نماد دالبر با رشد حدود 5 درصدی به گردونه معاملات باز گشت و نماد اخابر تحت تاثیر خریدهای حقوقی، معاملاتی مثبت را تجربه نمود و رشد حدود 50 واحدی شاخص کل را رقم زد.

در گروه های غذایی، قندی، کانی های غیر فلزی، کاشی سرامیک و محصولات لاستیکی، افزایش سرمایه ‎۹۰۰ درصدی قند لرستان از محل سود انباشته انجام شد و نماد قشیر با افت 6 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. نمادهای کفرا، کمرجان، قشرين، قصفها، غشاذر، غمهرا، غسالم، پاسا و غپاک رشد قیمتی و بقیه گروه ها اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.

طبق پیش بینی، بازار امروز متعادل و منفی پی گیری شد و اغلب گروه ها و نمادهای بزرگ با افت قیمتی به کار خود پایان دادند و اگر معاملات شاخص ساز برخی نمادها را در نظر نگیریم، شاخص کل همسو با بازار منفی امروز، افت قیمتی را تجربه می نمود. احتمالا فردا در صورت عدم رخداد سیاسی خاصی همین روال دادوستدها را نظاره گر باشیم. افزایش خریدهای حقوقی ها یکی از دلایل نوسانات مثبت دیروز بود، امری که همچنان امیدواریم با انرژی و حجم بیشتری ادامه پیدا کند. از جمله خرید و فروش های حقوقی می توان به، خرید فولاد مبارکه در نماد هرمز، بانک قوامین در نماد وانصار، مالی مهر آیندگان در نماد سپاهان، مدبران اقتصاد در نماد پترول، صندوق بازارگردانی سپهر صادرات در نماد وبصادر و صندوق آتیه کارکنان ملت در نماد وبملت و فروش های حقوقی تاپیکو در نماد خراسان، اعتلای البرز در نماد دسبحا و بانک سینا در نماد ستران اشاره نمود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

 

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۶ مرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد ایران خودرو ◄

مطالب مرتبط
بنر