مردم كدام بانكها را براي سپرده گذاري انتخاب مي كنند؟

شنبه ، 16 ارديبهشت 1391 ، 14:07

 

از اواخر سال گذشته كه نرخ سود بانكي از سوي شوراي پول و اعتبار افزايش يافت، بازار سكه و دلار كم كم از رونق افتاده و حالا بانكها نخستين اولويت سپرده گذاران براي پس انداز شده اند.

در اين بين بانكها نيز رقابت سختي را براي جذب حداكثري سپرده ها آغاز كرده اند.سال گذشته بانكهاي دولتي و شبه دولتي كه از سرمايه خوبي به مدد دولتي بودن برخوردار هستند كمتر به اهميت جذب سپرده ها توجه داشتند و به كار معمول خود مشغول بودند.اما اين بانكها با ديدن هجوم و مهاجرت سپرده هاي خود به بانكهاخصوصي و بويژه تازه وارد، دست به كار شده اند تا از قافله عقب نمانند.

اما نكته مهم در اين باره رغبت و تمايل شديد مردم به بانكهاي واقعا خصوصي و تازه وارد براي پس انداز و سپرده گذاري است.

اين بانكها با ارايه بسته هاي تشويقي و مناسب با خواسته هاي روز متقاضيان حالا گوي سبقت را از بانكهاي دولتي و شبه دولتي ربوده اند.

براساس اطلاعات بدست آمده و گزارش ميداني پايگاه خبري اخبار بانك از سطح بانكها، بانكهايي چون تات،اقتصاد نوين ،گردشگري و پاسارگاد با افزايش چشمگير مشتريان خود مواجه هستند و در اين بين تات بيشترين حجم سپرده گذاري را به خود اختصاص داده است.

رفتار مناسب با مشتري،ارايه خدمات مناسب، پرداخت سود مطمئن به سپرده گذار و ارايه بسته هاي حمايتي از افرادي كه در اين بانكها سپرده گذاري مي كنند از جمله دلايلي است كه سپرده گذران براي پس انداز پول خود در بانكهاي خصوصي بيان مي كنند.

در خبر ديگر از نيمه دوم سال گذشته تا كنون حجم آورده نقدي بانكهايي چون تات نسبت به بانكهاي دولتي و خصوصي قديمي تر تقريبا شش تا هشت برابر شده است.


اخبار بانک

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► اداره يک ساله يک بانک بدون مدير عامل!
40 راهکار برای رهایی از ناراحتی ها و رنج ها ◄

مطالب مرتبط
بنر