ورود آقایان ممنوع، شهر زنان در عربستان

دوشنبه ، 23 مرداد 1391 ، 07:58

عربستان صعودی قصد دارد شهر جدید بسازد که مخصوص زنان است و خانم های عرب می توانند در این شهر به دنبال آرزوها و شغل های مطلوب خود باشند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، به نظر می رسد از مقامات اداره مالکیت صنعتی عربستان خواسته شده تا این کشور را تا رسیدن به کشورهای و شهرهای مدرن سایر نقاط دنیا بالا بکشد و در همین راستا قرار است شهری مدرن در عربستان ساخته شود.

طراحی این شهر بحث برانگیز در حال انجام است و طبق خبرهای رسیده ساخت آن از سال آینده آغاز می شود.

پیش بینی می شود شهر تازه عربستان به 500 میلیون ریال عربستان، معادل 84 میلیون پوند، سرمایه گذاری نیاز داشته باشد و 5000 شغل در صنایع منسوجات، دارویی و غذایی ایجاد کند.

این شهر دارای شرکت ها و خطوط تولیدی خواهد بود که زنان آن را اداره می کنند.

اگرچه کار کردن زنان در عربستان با شریعت مغایرتی ندارد، اما تنها 15% از زنان این کشور شاغل هستند.

هدف از این طرح در کنار مشارکت دادن زنان در توسعه کشور، ایجاد شغل برای زنان به ویژه زنان جوان اعلام شده است.

هرچند در برخی دیگر شهرهای صنعتی عربستان زنان مدیریت شرکت را برعهده دارند یا تعداد کمی از آنها کارمند هستند، اما ساخت این شهری برای زنان اقدامی جدیدی از سوی عربستانی ها به شمار می آید.

درمان و بهبود وضعیت نیروی کار در عربستان چشم انداز نهایی این طرح است، ضمن اینکه گرفتن مشاغ مختلف از اتباع خارجی و سپردن آنها به زنان از دیگر مقصودهایی است که می تواند با این طرح تحقق پیدا کند.

درحال حاضر عربستان تنها کشور در دنیا است که زنان در آن حق رانندگی ندارند و کمیته بین المللی المپیک نیز اخیرا تلاش های زیادی را به کار گرفت تا توانست این کشور را متقاعد کند که به زنان اجازه شرکت در این آوردگاه بزرگ ورزشی را بدهد.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► کافه استخدام/ داوطلبان آزمون استخدامی وزارت خارجه بخوانند
خانه هایی که قبرمان می شود و خیالی که.../عکس زلزله ◄

مطالب مرتبط
بنر