نگاهی به جاذبه های دریاچه شورمست

سه شنبه ، 7 شهریور 1391 ، 07:11

حالا که توفیق اجباری نصیبمان شده و تهرانی ها همگی اوقات فراغت اجباری نصیبشان شده می شود از تعطیلات بهترین استفاده را ببریم.

به گزارش بانکی دات آی آر، دریاچه شورمست به عنوان تنها دریاچه طبیعی سواد کوه جایی است که می توانید تعطیلات خوبی را در آنجا بگذرانید.

دریاچهٔ طبیعی شهرستان سوادکوه، در ۶ کیلومتری غرب شهر پل سفید و در ارتفاعات مشرف به این شهر در مجاورت روستای شورمست واقع شده‌است. منظره این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده، آن را به یکی از زیباترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه تبدیل کرده است.

در حال حاضر همواره مسافران، طبیعت گردان و ماهیگیران زیادی از این دریاچه بهره‌برداری می‌کنند. با بهسازی راه دسترسی، احداث امکانات تفریحی مانند قایق پدالی، اسکی روی آب و اقامتگاه ساده بهمراه سرویس بهداشتی، می‌توان به جذب توریست در شهرستان سوادکوه کمک شایانی نمود.

در اطراف و اکناف این دریاچه، تاسیسات عظیم استخراج زغال سنگ، پل ورسک، امامزاده عبدالحق زیرآب، برج تاریخی لاجیم، قلعه کنگ لو، امامزاده شابالوفلورد، امامزاده سامولا ارفع‌ده، کوههای صخره‌ای خروا و نروا و بسیاری از مکانها و چشم اندازهای زیبای طبیعی کنارهم گرد آمده‌اند تا بتوانند تمامی خواسته‌های علاقه‌مندان و بازدید کنندگان را برآورده سازند و ساعتها و روزها علاقه‌مندان به طبیعت، هنر، تاریخ، صنعت، ورزش و غیره... را به بهترین نحو پر نماید.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► در قاب تصویر/ اینجا آفریقا و اینها اهالی آفریقا
در قاب تصویر/ لطفا قبض روح نشوید! ◄

مطالب مرتبط
بنر