اپلی ها حق گفتن این کلمات را ندارند!

دوشنبه ، 13 شهریور 1391 ، 09:21

شرکت اپل در سال 1971 میلادی و بعد از دوستی استیو وزنیاک 21 ساله، مهندس کامپیوتر، و استیو جابز 16 ساله پای به دنیا فناوری گذاشت.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، این شرکت که در حال حاضر در زمینه تولید لوازم الکترونیکی و نرم افزار حرف های زیادی برای گفتن دارد و یک غول محسوب می شود، پس از شش ماه از تاسیس توانست اولین محصول خود یعنی Apple I ر ا که در گاراژ خانه جابز ساخته شده بود را وارد بازار کند.

اپلی ها در طول بیش از سی سال فعالیت خود همواره در تلاش برای نوآوری و خلق محصولات تازه ای بودند که ابتکار در آنها حرف اول را زده است.

اما چنین محصولاتی، قطعا پیامد و نتیجه تفکری خلاق و اندیشه ای نوآور است. پیاده سازی این نوع تفکرات هم نیازمند اصول و راهبردهایی همسو است.

مدیران اپل فکر اینجای ماجرا را هم کرده اند و با تدوین یک کتابچه آموزش کارکنان به آنها یاد می دهند که چگونه با کار خو د کنار بیایند. در واقع این کتابچه، راهنمای روانشناختی کارکنان این شرکت بزرگ است.

در این کتابچه به بایدها و نبایدها اشاره شده است. به آنچه باید انجام شود و آنچه نباید.

اما یکی از جالبترین بخش های این کتاب کلماتی است که گفتنشان برای اپلی ها ممنوع است و در عوض برای آنها جایگزین هایی در نظر گرفته شده است.

به عنوان نمونه کارکنان اپل نباید از کلمه Bomb که همان بمب خودمان است، استفاده کنند و به جای آن از کلمه Unexpectedly quits به مفهوم اتفاقات پیش بینی نشده استفاده می کنند.

یکی دیگر از واژه هایی که اپلی ها برایش جایگزین تعیین کرده اند، واژه Crash به معنای سقوط و در هم شکستن است که به جای آن از عبارت "جواب نمی دهد" استفاده می کنند.

آنها همچین به جای کلمه Hang به معنی قاطی کردن از عبارت "توقف در پاسخگویی" استفاده می کنند.

این کتابچه دقیقا به همه کارکنان اپل می گوید که چگونه صحبت و رفتار کنند که کارها آسانتر پیش رود.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► همه راه های اثبات شده برای شادی
با 5 ابرانسان آشنا شوید/ عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر