آیا وام ازدواج به کما رفته است!

شنبه ، 28 بهمن 1391 ، 12:00

ازدواج کردن برای جوانان هفت خوان رستمی است که عبور از آن گاو نر می خواهد و مرد کهن. هرچه به مرکز نزدیک تر می شوی این غول ترسناک تر می شود و عظیم الجثه تر به نحوی که تهران کمترین آمار ازدواج و بیشترین آمار طلاق کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، بخش عمده ای از مشکلات ازدواج هم مثل مشکلات خیلی بخش های دیگر مربوط به اقتصاد و مسائل مالی است .

قیمت سرسام آور سکه که هر روز تغییر می کند و کسی نمی داند به کجا خواهد رفت یکی از نگرانی های جوانانی است که در سن ازدواج قرار دارند و رویای زندگی مشترک را در سر می پرورانند.

از هزینه های نجومی یک مراسم ساده که بگذری و اگر انقدر عزم جزم کرده باشی که ازدواج کنی این بار سد وام برسر راهت سبز می شود.

 

مدتی است که وضعیت پرداخت وام های ازدواج به کما رفته و در وضعیت نابسامانی به سر می برد. به نحوی که بسیاری از بانک ها از پرداخت وام خودداری می کنند و یا به شیوه های مختلف بر سر راه متقاضیان وام ازدواج سنگ اندازی می کنند.

هم‌اکنون در سایت ثبت‌نام تسهیلات ازدواج دو بانک ملی و تجارت، امکان ثبت‌نام مسدود شده و متقاضیان نمی‌توانند در این دو بانک ثبت‌نام و تسهیلات دریافت کنند. برخی متقاضیان به این بانک‌ها مراجعه کرده‌اند و آنها علت این اقدام را تعداد زیاد متقاضیان عنوان و اعلام کرده‌اند تا پایان سال جاری امکان ثبت‌نام جدید وجود ندارد.

سایر  بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات ازدواج یا می‌گویند فعلا تسهیلات نمی‌دهیم یا فرد متقاضی را در نوبت پرداخت قرار می‌دهند که به گفته مسئولان بانک زمان پرداخت سال آینده است.

در شهرستان ها نیز وضعیت چیزی از این بهتر نیست،برخی از شنیده حاکی از ارجاع متقضیان به سایر شهرهای نزدیک جهت اخذ وام می باشند که البته باز هم نتیجه ای نداشته است.

حالا پس از ماه ها سرگردانی متقضیان مدیرکل دفتر ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تشکیل کارگروهی جهت بررسی و حل این مشکل با همکاری بانک مرکزی خبر داده است.

حسین معتمدنیا با تاکید بر اینکه تسهیلات وام ازدواج برای جوانان با مشکل مواجه شده است از تشکیل کارگروه مشترکی توسط وزارتخانه و بانک مرکزی برای تسهیل وام ازدواج خبر داد.خبری که شاید بارقه هایی از امید در دل هزاران متقاضی سرگردان ایجاد کرده تا شاید با دریافت این مبلغ بتوانند تا حدی زیر این بار سنگین تورم کمر راست کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► 10 راهکار فرار از ترس بیکاری
مشاغل پردرآمد در ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر