کاهش در صادرات نفت، با وجود افزایش در تولید

شنبه ، 22 تیر 1392 ، 07:48
آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید صادرات نفتی ایران در ماه مه به ۸۰۰ هزار بشکه رسید؛ در حالی‌که تولید نفت ایران افزایش داشته است. اتحادیه اروپا نیز اجازه داد از اموال مسدودشده ایران برای پرداخت بهای گندم استفاده شود.
آخرین گزارش ماهانه‌ آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید واردات نفت ایران از سوی مشتریان این کشور از روزانه ۱.۲۵ میلیون بشکه در ماه مه، به تنها ۸۰۰ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن تقلیل یافته است.

چین در ماه گذشته روزانه ۳۹۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است. این در حالی است که چین در ماه مه گذشته روزانه ۵۵۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد.

بنا به گزارش سازمان انرژی، ژاپن میزان واردات نفتی خود از ایران را به نصف تقلیل داده و واردات روزانه ژاپن به کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.  این در حالی است که در ماه مه ژاپن روزانه ۲۴۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد.

کاهش چشمگیر صادرات نفتی ایران در شرایطی رخ داده است که بنا به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، میزان تولید نفت ایران در ماه ژوئن روزانه ۲۰ هزار بشکه افزایش داشت. میزان تولید نفت ایران در ماه ژوئن به ۲.۷ میلیون بشکه رسید که دومین رشد متوالی در تولید ماهانه است.

پیش از این سازمان اطلاعات انرژی ایالات متحده‌ آمریکا اعلام کرده بود که صادرات نفت ایران در سال ۲۰۱۲ به پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۸۶ رسیده است. این سازمان پیش‌بینی کرد که این روند کاهش در سال ۲۰۱۳ بیشتر نیز خواهد شد.

موسسه‌ بین‌المللی مطالعات انرژی و اقتصاد نیز در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که ۲۵ میلیون بشکه نفت ایران بدون مشتری مانده و در تانکرهای نفتی ذخیره شده‌اند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► این دو بانک هیچوقت تحریم نشدند
اینطوری دگمه خشم را خاموش کنید ◄

مطالب مرتبط
بنر