5 روش برای اینکه با پول شادی را بخرید

دوشنبه ، 24 تیر 1392 ، 07:00

بسیاری از مردم در سراسر دنیا خوب می دانند که اگر بخواهند بیشترین سود و منفعت را از پولی که در اختیار دارند، ببرند باید به کارشناسان این حوزه مراجعه کنند و از مشورت آنها بهره ببرند، اما شاید کمتر کسی است که بداند برای خرج کردن پول و به نوعی تبدیل پول به شادی هم می توان از کارشناسش کمک گرفت و توصیه های کارشناسی را گوش داد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، این روزها با تحقیقات زیادی که انجام شده است نتایج خوبی در زمینه نحوه خرج کردن پول ها در مسیر شادی آفرینی گرفته شده که در گزارش پیش رو به چند روش برای رسیدن به این هدف اشاره می کنیم:

1. تجربیات را بخرید

اساسا چیزهای مادی ای که ما می خریم شادی کمتری نسبت به تجربیاتی دارند که برای بدست آوردنشان پول می دهیم. سفرهای کوتاه یا طولانی مدت یا تست کردن غذاهای خاص از آن دست تجربه هایی هستند که می توان با کمی زیرکی آنها را خرید و از خریدشان لذت برد.

در این نوع خریدها چه 20 هزار تومان خرج کنید و چه 20 میلیون تومان، مهم این است که پشیمانی از خرید سراغتان نمی آید.


2. کاری کنید همه چیز لذت بخش شود

وقتی هر چیزی که از نظر شما فوق العاده است، همیشه در دسترستان باشد، ظرف مدت کوتاهی خاصیت فوق العادگی خود را از دست می دهد و خیلی ساده به یک امر عادی تبدیل می شود.

محدود کردن دسترسی به آنچه فوق العاده است بهترین راه برای بازگشت ظرفیت ما در مسیر لذت بردن از آن موضوع است.

سعی کنید زمانی خرید کنید یا به میزانی پول بدهید که فوق العادگی موضوع برایتان حفظ شود تا شادی آن را هم به شایستگی درک کنید.


3. زمان را بخرید

پول باید باعث شود که ترس ما از سپردن یک فرایند به تامین کننده ای خارجی از بین برود. از طرفی هم تحقیقات نشان می دهد که افراد هرچه ثروتمندتر باشند، رغبتشان به سپردن کارها به دیگران کمتر است. این اوج لذت نبردن از پولی است که برای خیلی ها از پارو بالا می رود.

تازه این نکته را هم مد نظر داشته باشید که وقتی فرایندی از کار را به جایی می سپارید در واقع پول داده اید تا زمان خود را بخرید. زمان قابل برگشت نیست. پس بسیار شادی آفرین است که بتوان یک پدیده غیرقابل بازگشت را با پول خرید.


4. الان پول بدهید و بعدا مصرف کنید

دنیای دیجیتال و کارتهای اعتباری کاری کرده اند که فرهنگ خرید ما به سمت الان مصرف کنید و بعدا بخرید یا همان قسط و وام و خریدهای اینچنینی پیش برود در صورتی که اگر روند برعکس شود شادی ما بیشتر خواهد شد.

تاخیر در مصرف به ما اجازه می دهد تا بیشتر از پولی که داده ایم احساس رضایت و شادمانی کنیم. در واقع رغبت بیشتر به صرفه جویی و کاهش هر چه بیشتر قرض ها به ما کمک می کند تا شادمان تر زندگی کنیم.


5. برای دیگران خرج کنید

پژوهش ها حکایت از این دارد که خرج کردن پول برای دیگران از خرج کردن پول برای خودمان شادی بیشتری به ما می دهد. در واقع این تحقیقات می خواهد به ما بگوید که عزیزان خود را فراموش نکنید و هر از گاهی برایشان پول خرج کنید.

احساس رضایت و شادمانی ای که از خرج کردن این پول ها به شما دست می دهد را هیچ کجای دیگر نمی توانید پیدا کنید. پس دست به کار شوید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► در قاب تصویر/ بزرگترین ساختمان جهان در چین
آشنایی با مردی خود ساخته، پادشاه رزماکارون ◄

مطالب مرتبط
بنر