ژنرالی که تنها یک دلار دستمزد می گیرد

چهارشنبه ، 26 تیر 1392 ، 08:34
پس از انتقاد از میزان دستمزد رئیس سابق سازمان سیا که به عنوان استادیار کالج افتخاری دانشگاه سیتی نیویورک قرار است مشغول به کار شود، اعلام شد که حقوق دیوید پترائوس تنها یک دلار است!

دیوید پترائوس، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و یکی از شخصیت‌های مهم جنگ‌های عراق و افغانستان که در پی افشای رسوایی اخلاقی‌اش و روابط نامشروع با شرح حال نویس خود در نوامبر سال گذشته میلادی از ریاست سیا کناره گیری کرد، در سال تحصیلی آتی در دانشگاه سیتی نیویورک درس خواهد داد و دستمزد وی برای این کار تنها یک دلار خواهد بود.

پیشتر گزارش شده بود که قرار است 200 هزار دلار به پترائوس پرداخت شود در حالی که دستمزد دریافتی اعضای هیات علمی تمام وقت کمتر از 90 هزار دلار است.

پترائوس، ژنرال چهار ستاره سابق پیشنهاد داده تا دستمزدش کاهش یابد تا به گفته وکیلش موضوع پول که باعث مناقشه شده، کنار گذاشته شود.

رابرت بارنت، وکیل وی همچنین تصریح کرد: پترائوس هیچ گاه برای درس دادن به دنبال پول نبوده است.

هنگامی که مباحثه بر سر دستمزد پترائوس افزایش یافت، وی این موضوع را روشن کرد که مساله تمرکز بر دانشجویان، کالج و درس دادن بسیار مهم‌تر است و این مسائل درباره پول نیست.

پترائوس دکترای خود را از دانشگاه "پرینستون" دریافت کرده است و به طور گسترده درباره موضوعاتی همچون روابط بین‌الملل، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های نظامی و مسائل امنیتی تالیفاتی دارد. قرار است وی به عنوان استادیار سیاست عمومی در اول اوت سال جاری میلادی فعالیت خود را در دانشگاه سیتی آغاز کند.

هنگامی که دانشگاه سیتی سمت جدید پترائوس را در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد، وی گفت که از درس دادن در کالج این دانشگاه خرسند است؛ کالجی که بیشتر دانشجویان آن مهاجر هستند.

وی همچنین تصریح کرد که به دنبال برگزاری سمیناری با موضوع رکود اقتصاد جهانی است.

ایسنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► داستان پیامک های خانه خراب کن!
اندر حکایت مصائب استفاده از اینترنت در ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر