حمايت بانک مرکزي از تاسيس بانک گردشگري

شنبه ، 18 آبان 1387 ، 16:24

بانکی: رييس کل بانک مرکزي گفت: بانک مرکزي از تاسيس "بانک گردشگري" حمايت مي کند.
به گزارش خبرنگار ما، محمود بهمني امروز در دومين همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري ايران با بيان اينکه درخواست تاسيس اين بانک در حال بررسي است گفت: بانک مرکزي بر اساس مقررات براي تاسيس اين بانک مجوز صادر خواهد کرد.
وي با بيان اين که صنعت گردشگري به حدود300 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري نياز دارد، گفت: بخش خصوصي بايد بخش اعظم اين سرمايه گذاري را برعهده بگيرد و بانک ها نيز از اين سرمايه گذاري حمايت کنند.
رييس کل بانک مرکزي با اشاره به فرصت هاي فراوان سرمايه گذاري در بخش گردشگري کشور گفت: ايران کشور امني براي سرمايه گذاري است و تضمين دولت مــي تواند شرايط خوبي را براي سرمايه گذاري در بخش گردشگري فراهم کند.
وي گفت: امروز بهترين جايگزينِ درآمدهاي نفتي با توجه به شرايط اقليمي ايران جذب گردشگر و سرمايه گذاري در صنعت گردشگري است.
بهمني با بيان اين که مالزي و ترکيه سال گذشته20 تا 25 ميليارد دلار از گردشگري درآمد داشته اند گفت: ايران يکي از 10 کشور جهان در جذب گردشگر و يکي از پنج کشور به لحاظ زيبايي ها و جاذبه هاي طبيعي است.
وي توسعه گردشگري را يکي از شاخص هاي امنيت کشور دانست و افزود: در برنامه چهارم توسعه متوسط رشد اين صنعت30 درصد پيش بيني شده است و سالانه 20 ميليون گردشگر خواهيم داشت.
بهمني گفت: سال گذشته30 هزار ميليارد ريال معادل20 درصد از150 هزار ميليارد ريال منابع طرح هاي زودبازده به بخش گردشگري اختصاص يافت.
وي با بيان اين که بر اساس برنامه ها تصميم گرفته شده است گردشگري را در سرفصل صنعت به جاي خدمات قرار دهيم گفت: همچنين 33 درصد منابع در بخش صنعت، 25 درصد در بخش کشاورزي،20 درصد در بخش مسکن، 7 درصد در بخش صادرات و 15 درصد در بخش خدمات و بازرگاني صرف خواهد شد.
بهمني گفت: بخش گردشگري با توجه به اشتراک با بخش هاي ديگر 85 درصد منابع را به خود اختصاص مي دهد.
رييس کل بانک مرکزي ابراز اميدواري کرد با تصويب لايحه150 هزار ميليارد ريالي براي افزايش سرمايه بانک ها در مجلس، ضمن مهار مصرف تسهيلات بانکي، بخش قابل توجه آن به طرح هاي زودبازده اختصاص يابد.

منبع:واحد مرکزی خبر

► نامه انتقادى ۶۰ استاد اقتصاد كشور به رئيس جمهور
دستگیری سارق مشتری نما! ◄

مطالب مرتبط
بنر