صرفه جویی در زندگی روزمره چگونه است؟

پنجشنبه ، 13 شهریور 1393 ، 09:23


در زندگی روزمره هزینه های مختلفی وجود دارد برخی از این هزینه ها میتوانند با صرفه جویی کاهش پیدا کنند. خرید کالاها و مایحتاج روزانه، هزینه های تحصیل، پرداخت قبوض مختلف و شارژ و... هر کدام هزینه های مختلفی هستند که باید برای آنها برنامه ریزی کنیم با داشتن یک برنامه ریزی خوب میتوان هزینه های مختلف در زندگی را مدیریت کرد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر صرفه جویی چه در هزینه ها و چه در مصرف انرژی مثل آب و برق و... از اهمیت بالایی برخوردار است. با راهکارهای ساده میتوان هم در زندگی روزمره صرفه جویی کرد و هم با مدیریت هزینه ها به پس انداز بیشتر کمک کرد. یک برنامه ریزی مالی خوب در زندگی به ما کمک میکند تا بتوانیم پس انداز خوبی داشته باشیم.


در زندگی روزمره میتوان در یکسری از هزینه ها صرفه جویی کرد. مثلا استفاده از حمل و نقل عمومی یکی از راهکارهایی است که به صرفه جویی کمک میکند. اغلب در طول روز برای رسیدن به محل کار و یا رفتن به دانشگاه و یا خرید سفرهای درون شهری انجام میدهیم و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی میتوانیم صرفه جویی بیشتری در هزینه های رفت و آمد داشته باشیم.


با استفاده از حمل و نقل عمومی هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی میکنیم علاوه بر این استفاده از حمل و نقل عمومی کمتر ما را با مشکلات ترافیکی مواجه میکند. چون روزانه باید به محل کار برویم بنابراین بخش زیادی از هزینه ی رفت و آمد با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاهش می یابد.


صرفه جویی در انرژی نیز با راهکارهای ساده امکان پذیر است صرفه جویی در مصرف آب و برق باعث میشود تا هم هزینه های خود را کاهش دهیم و هم اینکه به حفظ منابع طبیعی کمک کنیم. هزینه هایی که بابت انرژی پرداخت میکنیم با مصرف صحیح از آنها میتوانند تا حدودی کاهش پیدا کنند.


برای خرید کردن همیشه یک لیستی از مایحتاج خود تهیه کنید تا فقط کالاهای مورد نیاز و ضروری تر را بخرید قطعا خرید کالاهای غیر ضروری که کمتر مورد استفاده ی ما هستند به هدر دادن هزینه ها کمک میکند. یک خرید خوب زمانی است که بتوانیم در عین تهیه ی آنچه که لازم داریم هزینه ها را نیز کنترل کنیم.


سعی کنید کودکان خود را با پول آشنا کنید تا از همان سنین کمتر مدیریت هزینه ها و استفاده ی صحیح از پول را بیاموزند تا در سنین بالاتر بهتر بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ترافیک کجاست؟
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز، 13 شهریور 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر