ماجرای تبلیغاتی که سرسام آور شده!!

چهارشنبه ، 6 مرداد 1389 ، 09:32

 

ساعت 11 شب یا به عبارتی 23 همه چیز خبر از یک شب آرام برای شروع یک روز کاری پراز انرژی را می دهد .اما مگر این صدای بی موقع اجازه آرامش به کسی می دهد."نوشیدنی طالبی را در تابستان امسال حتما امتحان کنید!!"

به گزارش بانکی دات آی آر پدیده تبلیغات از طریق  sms چند سالی است که در کشور ما رایج شده اما متاسفانه هیچ راهکار مشخصی برای نحوه ارائه آن وجود ندارد و بعضا تبلیغات کاملا نامتناسب و در زمانهایی از شبانه روز که بیشترمردم مشغول استراحت اند آرامش افراد را بر هم میزند.

یک آرایشگاه زنانه اخیراً برای برخی از مشترکین همراه اول  اقدام به ارسال پیامک‌هایی برای تبلیغ سولاریم و برنزه کردن نموده  است.

 

 

 

این آرایشگاه زنانه در اقدامی سوال برانگیز اقدام به ارسال پیامک های تبلیغی از طریق سامانه ارسال پیامک نموده است و به بهانه نیمه شعبان به مشتریان تخفیف داده است.
این پیامک ها  حاوی انجام موارد مختلف آرایشی است کراتین و سولاریوم را نیز که مضررات زیادی از جمله اختلالات گوارشی و عواض کلیوی رانیز شامل می شود.

به نظر می رسد هیچ گونه نظارتی بر محتوای این تبلیغات صورت نمی پذیرد . از سوی دیگر ارسال بدون هماهنگی آنها به مشترکان اپراتور های تلفن همراه به نوعی بی توجهی به حقوق مسلم این دسته از شهروندان می باشد.

خانم رضایی که یکی از شهروندان تهرانی است در این خصوص به خبر نگار ما گفت: من 55 سال سن دارم و چند سال پیش به مناسبت روز مادر از فرزندانم یک تلفن همراه هدیه گرفتم . جالب است بدانید در طول ماه حد اقل دو  مورد آگهی تبلیغاتی شرکت در کلاس های  تقویتی و کنکور دریافت می کنم که به هیچ کارم نمی آید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بانکی درخصوص میزان استفاده از تبلیغات sms ی گفت: معمولا این پیام ها را برای پرنشدن صندوق پیام هایم به محض دریافت پاک می کنم در این صورت مشخص است که استفاده چندانی از این تبلیغات نمی کنم.

اما حسام که جوان 19 ساله ایست نظر دیگری دارد وی معتقد است: درست است که اکثر تبلیغات بی موقع اند اما من بعضی وقت ها شده شماره اینترنت هوشمند مورد نیازم را از همین تبلیغات برداشته ام.

وی می افزاید: اگر شرایطی فراهم می شد که خودمان تصمیم می گرفتیم چه نوع تبلیغاتی را دریافت کنیم و چه زمانی ارسال شود مسلما هم برای ما مناسب تر بود هم تاثیرات تبلیغات هم بیشتر می شد.

اما ماجرای تبلیغات از طریق sms یک جنبه دیگر هم دارد و آن شرکت هایی اند که این روش را برای آگهی های خود برمی گزینند.این تبلیغات برای این شرکت ها  چه مزایایی در بر خواهد داشت که ایشان را ترغیب به تبلیغ می کند؟

برخی شرکتهایی که به ارائه خدمات ارسال تبلیغات از طریق پیامک به کمپانی ها بزرگ می پردازند موارد زیر را به عنوان مزایای این نوع تبلیغات به شرکت های طرف قرارداد خویش اعلام می کنند:

- تبلیغات مستقیم و بدون واسطه صورت می گیرد.
- شرکت از اینکه تبلیغات به طور حتم به دست مردم می رسد اطمینان خاطر دارید.
- به دلیل کوتاه بودن پیام ها از خواندن تبلیغ توسط دیگران اطمینان خواهد داشت.
- تبلیغات از این طریق نیاز به طراحی پیچیده ندارد.
- از این طریق تبلیغات را می توان در آن واحد به افراد زیادی در فاصله زمانی کوتاهی فرستاد.
- با استفاده از سیستم مدیریتی که در اختیارشرکتها قرار می گیرد، می توانند از آمار تبلیغاتی منتشره بدقت مطلع گردند.
- نسبت هزینه تبلیغات را با توجه به اینکه واقعا تبلیغ به دست چه افرادی رسیده است می پردازند.

این در شرایطی است که نحوه دریافت تبلیغات و آزردگی مردم بیانگر این است که بسیاری از موارد ذکر شده از سوی این شرکتهای تبلیغاتی درشرایط کنونی عملا محقق نمی شود.

باتوجه به اینکه صنعت تبلیغات از طریق  sms مدتهاست در بسیاری از کشور های جهان رواج دارد . به نظر می رسد توفیق این صنعت در کشور مستلزم یافتن راهکارهای جدید و ابتکار عمل از سوی ارائه کنندگان این شیوه تبلیغاتی می باشد.

تهیه نظام نامه های مشخص جهت تعیین نحوه ارائه تبلیغات sms ی از طریق اپراتورهای تلفن همراه نیز در این مسیر ضروری به نظر می رسد.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

760 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

زندگی بيش از 54000 ميليونر در امارات

گردشگری/ آستارا شهر مورد علاقه توریست ها

حقوق ماهانه رئیس جمهور های دنیا چقدر است ؟+تصویر

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

گزارش تصویری / افتتاح پارک جادویی هری پاتر

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

گزارشی جالب از جام جهانی و کارمندان ایرانی !

فناوری / بازیگر هالیوودی بالاخره کار با رایانه را فراگرفت

فیلم فیس بوک هم ساخته شد

گزارش تصویری / رونمایی از خودروی ملی عربستان سعودی

75 متر زیرزمین، دفتر پستی در فرانسه

گزارش تصویری/ اسکناس یا کاغذ یادداشت

خریدن سوغات بلای جان توریست شد

 




 

► قیمت جان انسان ؛ در همین نزدیکی
رکود اقتصادی یا رشد خدمات بانکی؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر