وزیر اقتصاد: قطعنامه‌ها را موریانه ها می‌‌خورند

دوشنبه ، 18 مرداد 1389 ، 14:19

 

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: قطعنامه‌ها علیه ایران با گذشت زمان به عهدنامه‌ای شبیه عهدنامه شعب ابوطالب که موریانه‌ها آن را خوردند تبدیل خواهد شد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از مهر، سید شمس‌الدین حسینی امروز در نشستی با خبرنگاران در خصوص تحریم‌ها و بیانیه اخیر اتحادیه اروپا گفت: ایران به هیچ وجه از تحریم‌ها استقبال نمی‌کند و از اینکه قطعنامه جدیدی بر علیه ایران صادر شود خوشحال نمی‌شویم.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه به هیچ وجه حاضر نیستیم آینده را فدای امروز کنیم، افزود: در حال حاضر سعی می‌کنیم فشارها از این ناحیه را مدیریت کرده تا تولیدکنندگان، صنعتگران و بازرگانان از این مرحله عبور کنند.

 

 


وی تاکید کرد:‌ قطعنامه‌های اخیر اتحادیه اروپا و خزانه‌داری امریکا نشان داد به رغم تسلط این گونه کشورها بر نهادهای بین‌المللی، نفس این سلطه‌طلبی‌ها موفقیت‌آمیز نبوده است.

وزیر تاکید کرد: این گونه تحریم‌ها به هیچ وجه موثر نیست و با گذشت زمان به عهدنامه‌ای شبیه "عهدنامه شعب ابوطالب" که موریانه‌ها آن را خوردند تبدیل خواهد شد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت: کاهش مطالبات معوق بانکی نشان‌دهنده توانمندی فعالان اقتصادی است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به محدودیت‌هایی که شرکت‌های بیمه اروپایی برای شرکت‌های بیمه ایرانی با توجه به تحریم‌ها به وجود آورده است گفت: ‌این شرکت‌ها به شرکتهای بیمه ایرانی اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند پوشش‌های بیمه‌ای را به ما ارایه نمایند. ما نیز در پاسخ آنها تصمیم گرفتیم که شرکت‌های بیمه ایرانی را جایگزین پوشش‌های بیمه‌ای این گونه کشورها قرار دهیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی در خصوص موانع سرمایه گذاری خارجی در کشور گفت: هم اکنون سازمان سرمایه گذاری خارجی با توجه به وظایف قانونی خود مرجع و مسئول و متولی سرمایه گذاران خارجی است اما برای تسریع در روند سرمایه‌گذاری خارجی اختیاراتی را به مقامات استانی ارایه کردیم که آیین نامه آن نیز تصویب و ابلاغ شد که براساس آن دامداران به عنوان رئیس ستادهای استانی مسئول هستند.

:: لازم باشد كتم را درمي‌آورم، ماشين هدفمندي يارانه‌ها را هل مي‌دهم

سخنگوي اقتصادي دولت گفت: براي اجراي قانون هدفمندي اگر لازم باشد، كت خود را درمي‌آورم و ماشين هدفمندي يارانه‌ را هل مي‌دهم.

شمس‌الدين حسيني امروز در جمع خبرنگاران در ساختمان كوثر نهاد رياست جمهوري درباره طرح پرداخت يك ميليون تومان به نوزادان از سال جاري گفت: مصوبه اين طرح در نشست 18 آبان سال گذشته هيئت دولت در مشهد مقدس بود كه چون مصوبات دولت از طريق مراجعي مانند مجلس و ديوان محاسبات مورد نقد قرار نگرفت، لازم‌الاجرا است و در آيين‌نامه پيش‌بيني آن ساز و كاري وجود دارد كه موكول به اعتبار قانون بودجه هر سال شده است.
وي افزود: در قانون بودجه سال جاري در جزء 8 رديف 1010000 جدول 8 قانون بودجه مبلغ 500 ميليارد تومان به اين منظور پيش‌بيني شده است، بنابراين هم در قانون بودجه منبع وجود دارد و هم مصوبه هيئت وزيران دارد.


حسيني افزود: برخي افراد در اظهار نظرهايي مي‌گويند اجراي اين طرح نياز به اجازه مجلس دارد در حالي كه ساز و كار لازم آن فراهم شده و يك كارگروه كارشناسي وقتي مسئله‌اي را تصويب مي‌كنند ساختار عملياتي آن را نيز در نظر مي‌گيرند.


سخنگوي اقتصادي دولت افزود: براي تأمين مسكن فرزندان ايراني و ايجاد فرصت شغلي اوليه و هزينه ازدواج ، تحصيلات عالي و حوزوي،درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج و حج تمتع حسابي به نام نوزاد در قالب پس‌انداز بلند مدت در صندوق مهر امام رضا (ع) به عنوان مجري طرح باز مي‌شود كه اين پول خرج نمي‌شود، بلكه با همكاري مؤسسات سرمايه‌گذاري قرارداد امضاء شده و يك ميليون تومان براي سرمايه‌ گذاري با سرمايه اوليه يك ميليون تومان شروع مي‌شود.
وزير اقتصاد افزود: اگر والدين و افراد خير نيز در اين طرح شركت كنند بعد از 18 سال اجازه برداشت از اين حساب براي منظورهاي تعيين شده صادر مي‌شود و قبل از آن خدايي نكرده براي بيماري‌هاي صعب‌العلاج قابل برداشت خواهد بود.


سخنگوي اقتصادي دولت تأكيد كرد: قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در ماده 7 از اجازه‌هايي در مورد تأمين اجتماعي براي دولت سخن گفته كه از جمله اين طرح‌ها مي‌توان تأمين آتيه فرزندان ايراني را انجام داد و روز به روز انگيزه سرمايه‌گذاري بيشتر خواهد شد.


حسيني افزود: بانك ملي ايران در سال جاري با صندوق مهر رضا به عنوان مجري اين طرح و سازمان ثبت احوال دو تفاهمنامه امضا كرده است، مشخصات نوزادان بلافاصله اعلام و كار انجام مي‌شود. در اين زمينه والدين نوزاد بايد به شبكه بانكي مراجعه و اطلاعات فرزند خود را ارائه كنند و اين كار هم اكنون شروع شده است.
سخنگوي اقتصادي دولت در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه رئيس‌جمهور اعلام كرده است ستادي براي جلوگيري از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها تشكيل شده، گفت: سخنگوي دولت هم نظر دولت را مي‌‌گويد. در اقتصاد ياد گرفته‌ايم هم الگو بلد باشيم و هم روش‌شناسي معلوم باشد بنابراين قطعا مقابله‌هايي با اجراي هدفمندي يارانه‌ها خواهد بود كه با انگيزه‌هاي مختلف صورت خواهد گرفت.


وي افزود: آنچه در دولت دنبال مي‌شود برنامه‌ريزي منظم براي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها است كه به رغم دغدغه برخي افراد كه دولت با شتاب عمل مي‌كندف اما ملاحظه مي‌كنيد دولت استان به استان حساب‌هاي سرپرست خانوار را مي‌گيرد و قبلا همه گفته‌ام اجراي هدفمندي يارانه‌ها آغاز شده است.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

830 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

زندگی بيش از 54000 ميليونر در امارات

گردشگری/ آستارا شهر مورد علاقه توریست ها

حقوق ماهانه رئیس جمهور های دنیا چقدر است ؟+تصویر

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

گزارش تصویری / افتتاح پارک جادویی هری پاتر

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

گزارشی جالب از جام جهانی و کارمندان ایرانی !

فناوری / بازیگر هالیوودی بالاخره کار با رایانه را فراگرفت

فیلم فیس بوک هم ساخته شد

گزارش تصویری / رونمایی از خودروی ملی عربستان سعودی

75 متر زیرزمین، دفتر پستی در فرانسه

گزارش تصویری/ اسکناس یا کاغذ یادداشت

خریدن سوغات بلای جان توریست شد

► لیست فوربس / ثروتمندترین های جهان (30 - 1 )
من نابغه‌ام نه دزد! +عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر