خانواده اوباما پرخرج تر از خانواده سلطنتی بریتانیا

يكشنبه ، 9 مهر 1391 ، 14:02

فرقی نمی کند به اسم سلطنتی بودن خرج کنی یا خانواده رئیس جمهور آمریکا و یا حتی سفری 160 نفره به آنور دنیا! پول بیت المال، پول بیت المال است و حق همه مردم.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، در کتابی که به تازگی در آمریکا منتشر شده مشخص شده است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و خانواده اش که شامل همسر و دو دختر نوجوانش است، مبلغ 1/4 میلیارد دلار مالیاتی را مردم آمریکا سالانه پرداخت می کنند، برای خود هزینه می کنند.

این درحالی است که هزینه های خانواده سلطنتی بریتانیا یعنی ملکه الیزابت و کل خانواده اش کمتر از 60 میلیون دلار در سال است.

بیشتر این مالیات ها برای تامین نیروی انسانی و امنیت مورد نیاز رئیس جمهوری و خانواده اش می شود.

هزینه های دیگر چون هزینه سفرهای گوناگون، تفریحات و سایر مخارج زندگی رئیس جهور و خانواده اش است هم بخش دیگری از این مالیات ها را شامل می شود.

226 کارمند کاخ سفید هم هر یک بیش از 100 هزار دلار حقوق می گیرند و رئیس جمهور اختیار این را دارد که هر وقت صلاح دانست، حقوقشان را بیشتر کند.

کاخ سفید و خانواده ای که هر چهار سال یا در بیشترین حالت ممکن هر هشت سال یکبار جای خود را به خانواده ای دیگر می دهند خرج های زیاد و گوناگونی دارند، اما سیاستمدران و کارشناسان بر این باورند که اگر آمریکا بخواهد از این بحران مالی خارج شود، باید اصلاحات را از خود رئیس جمهور آغاز کند.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► 10 دلیل بسیار مهم برای خندیدن
اعطای تسهیلات به دفاتر خدمات الکترونیک توسط بانک رفاه ◄

مطالب مرتبط
بنر