این آداب را در یک قرار کاری رعایت کنید

يكشنبه ، 20 مرداد 1392 ، 09:35

قرارهای کاری این روزها معمولا در رستوران ها و کافی شاپ ها به سرانجام می رسند، به این معنا که یک طرف، طرف دیگر را به صرف یک نهار، عصرانه یا شام دعوت می کند و دو طرف در مورد مسائل کاری صحبت می کنند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، قرار های کاری که در رستوران ها و کافی شاپ ها شکل می گیرند برای خودشان آدابی دارند که ظاهرا پیش پا افتاده به نظر می رسند و در واقعیت چندان رعایت نشده و موجبات خراب شدن قرار کاری را فراهم می کنند.

گزارش پیش رو آدابی است که باید در یک قرار کاری رعایت کنید. آدابی ساده و در عین حال بسیار مهم و حیاتی برای یک قرار کاری:

1. همیشه خودتان را کامل معرفی کنید

نام و نام خانوادگی خود را کامل بگویید. این اولین نشانه ادب است. البته اگر بخشی از نام یا نام خانوادگی تان سخت است یا طولانی است می توانید آن را به صورت مخفف بیان کنید.

 

2. هنگامی که می خواهید با شخصی آشنا شوید، از جای خود بلند شوید

لطفا وقتی مهمانتان به سمتتان می آید خیلی مودبانه از جای خود بلند شوید و به او خوشامد بگویید. به این ترتیب انرژی مثبت به او منتقل می کنید.

 

3. از عبارت هایی چون متشکرم، ممنون، مرسی و مانند این تنها یک یا دو بار در گفتگو استفاده کنید

دائم نگویید متشکرم، خیلی ممنون، مرسی، قربان شما و از این حرف ها. یک یا دو بار در طول یک گفتگو کفایت می کند و از آن بیشتر روی مخ می رود!

 

4. هیچوقت صندلی کسی را برایش از پشت میز نکشید!

قرار کاری با قرار عاشقانه فرق دارد. نیازی نیست صندلی مهمان را بکشید. این موضوع نه تنها نشانه احترام نیست که بار بی ادبانه هم دارد.

 

5. یک پا را روی پای دیگر نیندازید

یک پا را روی یک پای دیگر انداختن معمولا از بار رسمی یک نشست می کاهد. انجام این کار اشتباه نابخشودنی نیست اما کار جالبی هم نیست و بهتر است انجامش ندهید.

 

6. با دست باز و نه تنها انگشت اشاره به دیگران اشاره کنید

دقت کنید که وقتی می خواهید به یک نفر اشاره کنید، همه انگشتانتان باز باشد، چون اگر فقط با انگشت اشاره این کار را انجام دهید مخاطب حالت ترس پیدا می کند و این کار شکل تهاجمی دارد.

 

7. سفارش غذایتان را متناسب با سفارش های مهمان ها کنید

سعی کنید غذایی که سفارش می دهید نه خیلی پایینتر و نه خیلی بالاتر از سفارش مهمان ها باشد. بالانس و تعادل میان غذاها نشانه احترام به مهمان است.

 

8. نان را با دست تکه تکه کنید

لطف کنید نان را با دست تکه تکه کنید، به ویژه اگر از انواع نان فانتزی باشد. آن را گاز نزنید. این کار اصلا صورت خوشی ندارد.

9. با آرامش و بدون استرس غذا بخورید

استرس را موقع غذا خوردن به خود راه ندهید. دقیقا بدایند جای بشقاب، قاشق و چنگال، لیوان نوشیندنی و سایر ظروف کجاست که هول نشوید.

 

10. بشقات غدایتان را به یکطرف پرت نکنید!

وقتی غذایتان تمام شد، بشقاب غذا را به یکطرف هل ندهید. این کار اصلا در شان یک قرار کاری نیست. فقط می توانید بشقاب را کمی به جلوتر ببرید که نشان از تمام شدن غدا خوردنتان دارد.

 

11. سفارش ظرف یکبار مصرف برای بردن باقیمانده غدا ندهید

درست است که پول غذاها را تا قران آخر داده اید، اما این دلیل مناسبی نیست که ظرف یکبار مصرف بگیرید و هر چه مانده را توی آن خالی کنید!

 

12. میز غدا را حساب و مهمان ها را محترمانه بدرقه کنید

پس از صرف غذا صورتحساب را پرداخت کنید و با نهایت ادب و احترام از مهمان ها تشکر و آنها را بدرقه کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز20 مرداد 92
خبرهایی داغ از روزهای تابستانی گرم اپل ◄

مطالب مرتبط
بنر