صدایی که ماندگار شد...دالبی

دوشنبه ، 25 شهریور 1392 ، 13:56

شاید کسی در میان ما نباشد که صدای دالبی را نشنیده باشد البته منظور ما صدای آقای ری دالبی نیست. ری دالبی با راه انداری لابراتوآر دالبی در انگلستان روی سیستم های پخش صدا حسابی کار کرد و توانست صدای فراگیر را برای دنیا به ارمغان بیاورد.

ری دالبی ;i که به تازگی درگذشت، در سال ۱۹۳۳ در شهر پورتلند به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی اش را در سن فرانسیسکو گذراند. دالبی کار خود را در نوجوانی در تعطیلات تابستانی‌اش در کمپانی صدای "امپکس" آغاز کرد و زمانی که دانش آموز بود بر روی ضبط ویدئویی کار می‌کرد. او دکترایش را از دانشگاه کمبریج در انگلستان گرفت و سپس لابراتوآر دالبی را در بریتانیا تاسیس کرد ولی پس از مدتی تصمیم گرفت آن را به شهر سان فرانسیسکو انتقال دهد.

 


او جوایز مهمی را از معتبرترین اکادمی های سینمایی دریافت کرده است! از مهمترین این جوایز می توان اسکار و امی را نام برد که به خاطر زحمات او در پیشبرد کیفیت صدا درسینما ها و تلویزیون به دالبی اهدا شده اند و از همه مهم تر، قرار است که در سال 2014، یک ستاره هالیوود به دالبی تقدیم گردد تا نام او برای همیشه در هالیوود جاودان بماند.


او سیستم صدای فراگیر (Surround) را برای کاهش نویز صدا طراحی و آن را عرضه کرد و توانست به این وسیله انقلابی در تجربه شنیداری انسان ها ایجاد کند. ری دالبی در سال 2013 با 2.4 میلیارد دلار سرمایه، در لیست چهارصد فرد پولدار دنیا قرار گرفت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► شغل هایی که درآینده جهان را تصرف می کنند
مفهوم اعتماد به نفس و موانع آن ◄

مطالب مرتبط
بنر