عینک های Capital Eyewear: اولین قاب های چوبی دنیا

سه شنبه ، 23 مهر 1392 ، 15:13

عینک برای روزهای داغ تابستون و آفتاب پاییزی همیشه واجبه. همه به دنبال عینک های خوشگل تر و منحصر به فردتر هستن و دوست دارن لوازم شخصیشون با همه فرق داشته باشه.

یه برند جدید که می خوایم معرفی کنیم، برند عینک Capital Eyewear هست. استیون کیلزر، که صاحب این برند هست، فکر جالبی به ذهنش رسیده که عینک هایی با قاب های چوبی درست کنه. این عینک ها دونه دونه توی کارگاه خودش، با دست تراشیده میشن. به همین خاطره که کلی تنوع توی کارهاش دیده میشه، انگار که هر عینکی با دیگری فرق می کنه. در واقع هدف اصلی استیون اینه که عینک رو از حالت صرفا کالا بودن، به یک “اثر هنری کاربردی” تغییر بده. اکثر برند های معروف عینک دودی مثل ری بن، اوکلی، اولیور پیپل و… متعلق به یک شرکت بزرگ ایتالیایی Luxottica هستن، و این میتونه برای مصرف کننده ها بد باشه، چون وقتی رقابت نباشه، خلاقیت هم کمتر میشه. استیون دوست داره خلاقیت توی این صنعت رواج بیشتری پیدا کنه و بتونه طرح های جدیدی در این زمینه ارائه بده.

 

 

استیون از هر چیزی که زیبا باشه برای درست کردن عینک هاش الهام میگیره. ماشین های کلاسیک، قایق، چوب بازیافت شده، و هر چیزی که بیرون ممکنه ببینه. خیلی از مدل ها هم میتونه از مدل های  دیگه ی عینک برداشته شده باشه، ولی چیزی که برای استیون مهمه اینه که چیزی به طرحی که قبلا ساخته شده اضافه کنه.



این قاب مدل Henry، یکی از پرطرفدارترین کارهای Capital Eyewear هست، که اولین باری که رونمایی شد، اولین قاب چوبی عینک در کل جهان بود.

 

استیون از وقتی که یادش میاد، به خلق کردن علاقه داشته. آدم خوش ذوقیه و قبل از اینکه کار عینک رو شروع کنه، توی دنیای دیجیتال فعالیت میکرده، و الان هم توی اوقات فراغتش به عکاسی و فیلمبرداری مشغول میشه. نظرش راجع به رشد بدون توقف دنیای دیجیتال، و تغییر دنیای آنالوگ جالبه. اون اعتقاد داره، هرچی که زندگی آدمها دیجیتالی ترمیشه، بیشتر قدر چیزهای آنالوگ رو میدونن. مثلا این موج علاقه ی شدید به ماشین های قدیمی، صفحه های گرامافون، و خنزر پنزر های قدیمی،… اینها همه نشون میدن که هر چقدر آدمها بیشتر می فهمن که واقعا به چی احتیاج دارن و چی مورد نیازشون نیست، به جمله “کمتر ولی بهتر” بیشتر ایمان میارن.


 



وقتی از استیون یه جمله برای بقیه ی طراحان خلاق پرسیدن، گفت: “از ابزار درست برای کارتون استفاده کنید!”

اینجا میتونید وب سایت مسقیم کارهای Capital Eyewear رو ببینید و حتی توش خرید کنید.

اینجا می تونید ساخته های دست ساز خودتون رو معرفی کنید

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► کیف پولی عجیب از جنس دندان سگ (+عکس)
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 22 مهر 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر