سرمایه اپل نصف سرمایه ماست!

سه شنبه ، 19 آذر 1392 ، 13:40

آیا تابه حال فکر کرده اید کل سرمایه شرکت اپل به عنوان غول تکنولوژی جهان چقدر است؟باورتان بشود یا نه این شرکت سرمایه ای معادل نیمی از سرمایه یک کشور 70 میلیونی را داراست. بله درست حدس زدید شرکت اپل سرمایه ای معادل نیمی از کل سرمایه ایران را در اختیاردارد.

به گزارش بانکی دات آی آر،طبق گفته های کارشناسان سرمایه کل ایران حدود 800 میلیارد دلار و سرمایه اپل حدود 400 میلیارد دلار است.

جادوی جابز

جابز در سال ۱۹۸۵ به واسطه تسلط مایکروسافت به بازار رایانه و ضعیف شدن عملکرد شرکت اپل از شرکت اپل اخراج شد. زمانی که وی در سال ۱۹۹۷ به اپل بازگشت، سرمایه این شرکت بحران زده تنها دو میلیارد دلار بود. جابز در اپل رنسانسی ایجاد کرد و تمرکز را بر روی طراحی، نوآوری و توجه به اهداف به شدت جاه طلبانه قرار داد.

اپل با آغاز فروش رایانه های رنگ روشن آی-مک تعریف دوباره ای از بازار الکترونیکهای مصرفی ارائه کرد و در پی آن با ارائه آی-پاد صنعت موسیقی را متحول ساخت. پس از آن با ورود آی-فن و آی-پد موفقیتهای این شرکت رو به بالا رفت و با معرفی هر محصول جدید این شرکت بالاتر کشیده شد.

دشمنی که له شد!

یکی از اولین اهداف جابز شکست دادن شرکت دل بود. زمانی که جابز به شرکت اپل بازگشت از “مایکل دل” پرسیده شد که اگر موقعیت جابز را داشت چه می کرد و وی در پاسخ گفت: چه می کردم؟ اپل را تعطیل می کردم و پولهای آن را به سهامداران باز می گرداندم!

کینه جابز از دل در نهایت در ژانویه ۲۰۰۶  در اپل سر باز کرد و اپل با سرمایه ای برابر ۷۲٫۱ میلیارد دلار از سد دل گذشت. در ماه می سال جاری نیز اپل با عبور از مایکروسافت به یکی از بزرگترین موفقیتهای خود در شکست رقیبی قدیمی و سمج دست پیدا کرد.

گفتني است؛ شروع تاريخچه شركت "اپل" به سال 1971 برمی گردد این شرکت تنها 42 سال دارد!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► فیسبوک سازنده کامپیوتر متفکر استخدام کرد
گران‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل ◄

مطالب مرتبط
بنر