14 آذر 1387، تکذیب خبر ورشکستگی بانک پارسیان

پنجشنبه ، 14 آذر 1387 ، 13:01

 

 

 

 

ورشکستگی بانک پارسیان شایعه ای است که خبر آن  به سرعت از طریق منابع غیر رسمی پخش شده است. امروز در گوشه و کنار شهر تهران زمزمه هایی مبنی بر ورشکستگی این بانک خصوصی شنیده می شود. گفته می شود برخی شعب بانک پارسیان از پرداخت پول به مشتریان امتناع کرده اند و احتمالاً همین مسأله عامل اصلی این شایعات می باشد.


پرس و جوهای خبرنگاران سایت بانکی حاکی از تکذیب این شایعه از سوی منابع موثق است. به نظر نمی رسد بزرگ ترین بانک خصوصی کشور به این آسانی ها ورشکسته شود.

بانک پارسيان به موجب نامه شماره 2348/هـ - مورخ 26 شهريور ماه 1380 مجوز آغاز فعاليت را از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران دريافت نمود. بدين ترتيب ارائه خدمات بانك پارسيان از اسفند ماه 1380 آغازشد. سرمايه بانك پنج هزار ميليارد (5،000،000،000،000) ريال مي باشد كه تماماً پرداخت شده و به پنج ميليارد سهم عادي يك هزار ريالي تقسيم گرديده است.

طبق آمار بانک مرکزی در سال 86 در ميان بانك‌هاي خصوصي از نظر میزان دارایی بانک پارسيان با 163 هزار و 87 ميليارد ريال مقام اول، بانک اقتصاد نوين با 74 هزار و 501 ميليارد ريال مقام دوم و بانک پاسارگاد با 56 هزار و 965 ميليارد ريال مقام سوم را کسب کرده اند.

جدول گزارش عملكرد بدهى  ها و دارايى هاى بانك پارسيان نيز در پايان سال گذشته رقم ۱۶۳ هزارو ۸۷ ميليارد ريال و در پايان سال ۸۵ رقم ۱۱۷ هزارو ۳۱۶ ميليارد ريال را نشان مى دهد. اين در حالى است كه مجموع تسهيلات اعطايى اين بانك از ۷۳ هزارو ۸۲۰ ميليارد ريال در پايان سال ۸۵ به ۱۰۱ هزارو ۴۲۴ ميليارد ريال در پايان سال گذشته رسيد. كل مانده مطالبات معوق بانك كارآفرين نيز در پايان سال ۸۵ معادل ۷ هزارو ۱۰۳ ميليارد ريال بوده كه در پايان سال گذشته به ۱۷ هزارو ۸۴۶ ميليارد ريال افزايش يافته است.

البته بزرگ‌ترين بانك خصوصي یعنی پارسيان با بيش از 163 هزار ميليارد ريال دارايي و سپرده در بهترين حالت با هشتمين بانك دولتي از نظر اين شاخص كه همانا بانك كشاورزي است، به سختي  شانه مي‌سايد و فقط از بانك‌هاي ديگري چون رفاه، توسعه صادرات، صنعت و معدن و پست بانك بالاتر قرار مي‌گيرد.
بانک پارسیان برشکست شد ور شکست شد برشکستگی بانک پارسیان

► بانك ملي، بالغ بر دو تريليون و 550 ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت كرد
استفاده از اسکناس باطله در ساخت تخته ◄

مطالب مرتبط
بنر