همه اصولی که موفق ها برای موفقیت رعایت می کنند

دوشنبه ، 30 دی 1392 ، 08:27

تعریف موفقیت از دیدگاه افراد گوناگون متفاوت است و هر کس می تواند موفقیت را بر پایه دیدگاه ها و آرزوهای شخصی اش تعریف کند.

به گزارش بانکی دات آی آر، اگرچه هر فرد می تواند تعریف خاصی از موفقیت داشته باشد و هیچ دو نفری هم تعریفشان مثل هم نباشد، اما واقعیت این است که برای رسیدن به موفقیت از هر نوع باید از یک سری اصول و قواعد رفتاری پیروی کرد.

این اصول و قواعد رفتاری هستند که موفق ها را از آدم معمولی ها جدا می کنند و باعث می شوند آنها دستکم یک پله از اطرفایان خود بالاتر باشند.

اگر دوست دارید از اصول موفق ها برای موفق شدن سر در بیاورید، این گزارش را از دست ندهید:

1. دنبال استعدادهای خود می روند

آدم های موفق در اولین قدم استعداد خود را کشف می کنند، به توانایی خود واقف می شوند و بعد به دنبال استعداد و توانایی شان می روند. این اولین گام و می توان گفت مهمترین گام در راه موفقیت است و باعث می شود فرد بتواند راه درست را پیدا کند.

 

2. به دنبال پاسخ پرسش های خود می روند

افراد موفق هر کجا به ابهام یا پرسشی برمی خورند به جای فرار از آن یا پاک کردن صورت مسئله پیگیر یافتن پاسخ به پرسش مورد نظر هستند. آنها پرسش پیش آمده را بخشی از مسیر رسیدن به موفقیت می دانند و به خاطر همین ار کنار پرسش به سادگی عبور نمی کنند.

 

3. انتخاب های خود را محدود می کنند

افراد موفق پس از اینکه استعدادهای خود را شناختند و پرسش های پیش آمده را پاسخ گفتند از میان انتخاب هایی که دارند بهترین هایش را برمی گزینند و از میان چند انتخاب محدود در نهایت دست به انتخاب نهایی می زنند. آنها خوب می دانند که داشتن حق انتخاب زیاد باعث گیجی و سردرگمی می شود و همین امر در نهایت منجر به شکست شان خواهد شد. پس از همان اول به حق انتخاب های محدود می اندیشند.

 

4. به سمت اهداف تعریف شده و مشخص حرکت می کنند

هدف برای افراد موفق یک مسئله کاملا تعریف شده و مشخص است. آنها در ابتدای راه هدفی واضح و روشن را برای خود برمی گزینند و در ادامه نیز بر همان مسیر پیش می روند. این امر به آنها کمک می کند تا ذهنی منسجم و تصمیم گیری هایی مصمم داشته باشند و از این شاخه به آن شاخه نپرند.

 

5. هرگز کار را رها نمی کنند

فرق اساسی آدم های موفق با معمولی ها این است که اگر پای در راهی گذاشتند اراده ای محکم و قوی برای رسیدن به هدف و موفقیت از خود نشان می دهند. این افراد اگرچه ممکن است مثل سایرین در مسیر کار خود خسته شوند یا به مانع برخورد کنند اما هرگز به این فکر نمی کنند که کار را رها کرده و دنبال زندگی خود بروند. آنها تا به نتیجه رسیدن کار به تلاش خود ادامه می دهند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► آیا افزایش دستمزد تورم‌زاست؟
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،30 دی 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر