مسابقه چه کسی بدبخت تر است در راه است!

سه شنبه ، 8 بهمن 1392 ، 13:38

 

روز گذشته کمسیون تلفیق مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن اگر شخصی با درآمد سالانه بیشتر از سطح تعیین شده توسط دولت، اقدام به دریافت یارانه کند، به میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه خواهد شد.

به گزارش بانکی دات آی آر، این مصوبه تلاشی است که به منظور توزیع عادلانه یارانه های نقدی و سر و سامان دادن به پرداخت های کنونی صورت پذیرفته است.

پیش تر در خبر ها آمده بود چندین نفر بیش از جمعیت کل کشور یارانه دریافت می کنند که باعث شگفتی و صد البته ناراحتی مردم گردید. اما آیا با وجود چنین افراد سود جویی که برای دریافت پول ناحق و نادرست از دولت دغل بازی کرده و با شناسنامه افراد مرحوم و یا با هزار ترفند بیشتر یارانه کنونی رامی گیرند می توان امید داشت که سطح درستی از در آمد ها اعلام شود.

به نظر می رسد مصوبه اخیر تنها باعث می شود که مسابقه پنهانی در زیر پوست شهر شکل بگیرد تا برخی از افراد که متاسفانه تعدادشان هم کم نیست تمام تلاششان را بکنند که بدبخت و کم درآمد به نظر برسند در حالی که شاید وضع مالی مناسبی هم داشته باشند.

این در حالیست که بسیاری از افراد نیازمند و کم در آمد برای حفظ آبرویشان می کوشند با سیلی چهره شان را سرخ نگه دارند و به دیگران بقبولانند که وضعشان خیلی هم خوب است!

در چنین شرایطی به نظر می رسد واجب و حیاتی است که طی ماه های آینده یک سیستم دقیق و مناسب سنجشی تعیین و راه اندازی شود که بتواند به درستی وضعیت معیشتی افراد را تعیین کند و نیاز آنها به یارانه را مشخص نماید.

در اینجا ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که با وجود راه اندازی و اجرای چندین 10 ساله سرشماری سراسری نفوس و مسکن همچنان اطلاعات آماری کشور در بسیاری موارد ناقص و یا اشتباه است تا زمانی که این روند اصلاح نشود در سال های آتی هم هرگاه بخواهیم تصمیم گیری کلان و مهمی در زمینه های مختلف اقتصادی بگیریم با مشکل مواجه خواهیم شد.

اخبار منتخب بانکی دا آی آر:

================

► مراقب هرزنامه‌ها باشید
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 8 بهمن 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر