واگذاری سهام سه بانک دولتی تا دو هفته آینده

شنبه ، 23 آذر 1387 ، 09:33

 رئیس سازمان خصوصی سازی از واگذاری سهام سه بانک دولتی طی دو هفته آینده خبر داد.

زنگنه در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه واگذاری سهام بانک های دولتی گفت : این سهام تا دو هفته آینده یا نهایتا اوایل دی ماه با هدف پیشبرد اهداف خصوصی سازی واز طریق سازمان بورس ارائه می شود.

وی افزود: سهام سه بانک  صادرات ملت وتجارت  در فاز نخست این واگذاری به صورت عام ارائه می شود.و امیدواریم با استقبال خوب مردم مواجه شود


غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین با اشاره به ارائه سود سهام عدالت طی اوایل دی ما از سوی بانک ها طرف قرار داد این سازمان در رابطه با آخرین وضعیت پرداخت سود سالیانه 1800 میلیارد تومانی سهام عدالت به 24 میلیون نفر مشمول که تاکنون حدود 220 میلیارد تومان دریافت شده اظهار داشت: برخی از شرکت های حاضر در سبد سهام عدالت، سود سالیانه خود را به حساب واریز کرده اند و بر این مبنا می توان نسبت به پرداخت مرحله به مرحله سود سالیانه اقدام کرد.


وی ادامه داد: بر این اساس حداکثر تا هفته اول دی ماه مراحل عملیاتی توزیع سود سهام عدالت به اتمام می رسد و سهامداران عدالت می توانند سود خود را از تمام بانک های طرف قرارداد سازمان خصوصی سازی (شامل بانک های کشاورزی، تجارت، رفاه، صادرات، سپه و پست بانک) دریافت کنند.


رئیس سازمان خصوصی سازی درباره توزیع سهام عدالت به خبرنگاران گفت: خبرنگاران نیز تا پایان سال جاری سهام عدالت دریافت خواهند کرد.به گفته کرد زنگنه شناسایی خبرنگاران از طریق وزارت ارشاد تا پایان سال ادامه خواهد داشت.


وی که در حاشیه همایش اصل 44با خبرنگاران گفت وگو می کرد گفت: آیین نامه ها و لوایح متفاوتی که برای اجرایی شدن سیاست های کلی اصل 44 نیاز بود مانند لایحه بخش سلامت، بهداشت و آموزش و لایحه مربوط به زمینه سازی برای رونق کسب و کار در دست تهیه است و خوشبختانه قانون به خوبی اجرا می شود البته اجرای کامل آن نیاز به حوصله دارد و به نوعی انقلاب در کشور ایجاد می کند. وی افزود: اگر دارایی های دولت را حدود 100 تا 110 هزار میلیارد تومان برآورد کنیم یک سوم از این دارایی ها تاکنون واگذار شده و بدین معنی است که یک سوم از نقش دولت در اقتصاد کمتر شده است.


وی گفت: تاکنون 37 هزار و 600 میلیارد تومان از سهام شرکت های صدر اصل 44 (ظرف سه سال گذشته) واگذار شده که 10 هزار و 900 میلیارد تومان آن مربوط به سال جاری است.


کاهش بازار سرمایه ایران
معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در حاشیه این همایش گفت: با بروز بحران مالی جهانی حدود 15 تا 20 میلیارد دلار از بازار سرمایه ایران کاهش یافته است.


احمدپور افزود: رقم 40 میلیارد دلاری ارزش سهام بازار سرمایه ایران در سال گذشته به 67 میلیارد دلار رسید که با ورود شرکت های اصل 44 افزایش بازار سرمایه را به همراه داشت. اما این شرکت ها شرکت هایی هستند که محصولات تولیدی آنها قیمت جهانی دارد مانند فولاد و مس در نتیجه رکودی که در آمریکا واروپا شکل گرفت، بر روی قیمت تمام شده این محصولات نیز تاثیر داشت و سوددهی آنها کاهش یافت که این امر باعث کاهش قیمت سهام فولاد، مس و دیگر شرکت هایی شد که ما صادر کننده محصولات آنها بودیم.

منبع: روزنامه کیهان و رادیو 

► ارائه پیش نویس قانون جدید چک تا پایان دی ماه
صدور كارت ارزي براي مسافران عازم كشورهاي حاشيه خليج فارس ◄

مطالب مرتبط
بنر