20 نکته برای ازدواجی باشکوه اما کم خرج

پنجشنبه ، 29 اسفند 1392 ، 07:32


بی شک مراسم ازدواج میتواند هزینه های سنگینی را بر دوش خانواده ها بگذارد ولی در عین حال میتواند بسیار هم مناسب تر و اقتصادی تر برگزار شود و این مشروط بر آن است که از خرج های حاشیه ای اجتناب شود به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر نکات زیر در این مورد به شما کمک خواهند کرد.


1-در ابتدا جدولی از تمام هزینه هایی که میخواهید بپردازید تهیه کنید در این جدول تمام هزینه ها اعم از کیک و جهیزیه و ... را بنویسید.


2-اگر میخواهید از باغ و فضاهای روباز استفاده کنید معمولا آنهایی که در روستاها و به صورت محلی هستند کم هزینه تر خواهند بود تا باغ هایی که مخصوص اجاره هستند. معمولا در باغ ها پذیرایی از مهمانان سخت تر است و مسئولیت رسیدگی به آنها بیشتر خواهد بود.


3-باغ ها به اندازه کافی فضای زیبا دارند بنابراین لازم نیست هزینه های هنگفتی مثل قراردادن آکواریوم، آب نما و... را بر دوش خانواده بگذارید. این هزینه ها را در دیگر قسمت ها و یا در زندگی مشترک تان بپردازید.


4-مراسم ها را یکی کنید. لازم نیست چندین مراسم بگیرید و به زحمت بیفتید همه ی اقوام را در یک مراسم دعوت کنید هر کدام از این مراسم های جانبی ممکن است به اندازه ی همان مراسم عروسی هزینه داشته باشد.


5-اگر کارمند سازمان های دولتی و یا بانک ها هستید از تالارها و باشگاه های مخصوص این ارگان ها استفاده کنید هم کم هزینه تر هستند و هم رسیدگی شان به میهمانان بیشتر است.


6-لازم نیست هزینه های اضافی را برای تزیین سفره ی عقد بپردازید زیبایی بیشتری تضمین کننده خوشبختی نیست کافیست بر طبق رسم و رسومات سفره بیندازید.


7-به جای باغ و تالار و... میتوانید مراسم عروسی را در منزل برگزار کنید البته اگر منزل شما به اندازه ی مهمان ها جا داشته باشد یا منزل پدربزرگ ها و مادربزرگ ها که معمولا هم بزرگ هستند در این صورت خیلی در هزینه های خود صرفه جویی میکنید.


8-اگر کسی در خانواده تان ملک خوش منظره و زیبا دارد میتوانید مراسم را آنجا برگزار کنید بسیار هم مقرون به صرفه مراسم تان را برگزار میکنید.


9-برای برگزاری مراسم از تالارهایی که دسترسی به آنان برای همه ی میهمانان آسان است استفاده کنید تا هم از ترافیک در امان باشند و هم سر موقع به مراسم برسند.


10-خیلی از باغ ها هستند که دارای سالن های مجزا بوده و به نسبت امکاناتی که دارند قیمت بندی میشوند. بنابراین میتوانید از سالن های کم هزینه تر آن باغ استفاده کنید.


11-از پکیج هایی که دارای شام و پذیرایی و... برای مراسم هستند استفاده کنید این پکیج ها تمام آنچه که شما برای عروسی نیاز دارید را در اختیار تان قرار میدهد در این صورت لازم نیست جداگانه هزینه ی فیلم برداری و... را بپردازید.


12-برای مراسم شام وسواس به خرج ندهید یک یا دو مدل غذا کافیست در این صورت میهمانان هم راحت تر خواهند بود و شما هم هزینه ی کمتری را میپردازید.


13-بعد از مراسم احتمالا پاگشا و میهمانی های بعد از عروسی شروع خواهد شد که در این میهمانی ها به رسم و رسومات مختلف هدایایی را به فامیل عروس و داماد میپردازند بنابراین سعی کنید با توجه به تعداد زیاد این میهمانی ها در پرداخت هدایا اقتصادی تر باشید.


14-ساعت مراسم عروسی را بیش از حد طولانی نکنید این باعث خستگی میهمانها خواهد شد و در ضمن هزینه ی مراسم تان را هم افزایش خواهد داد.


15-بودجه ی عروسی را باید به تمام چیزهایی که اشاره شد اختصاص بدهید پس باید به اندازه هزینه کنید تا بخشی از آن در نهایت برای مسائل جانبی هم باقی بماند.


16-قیمت تالارها معمولا در ایم تعطیل بیشتر است مثلا پنج شنبه شب و جمعه ها هزینه ی تالار بالاست بنابراین اواسط هفته را برای برگزاری مراسم انتخاب کنید.


17-در فصول تابستان هم هزینه ی تالارها بالاست یا در ایام عید بنابراین بهتر است به این نکات ریز هم توجه کنید تا کمتر هزینه بپردازید.


18-فامیل های درجه یک و دوستان نزدیک را دعوت کنید لازم نیست همه ی شهر در مراسم شما شرکت کنند.


19-اگر مراسم را در هتل ها برگزار میکنید از سالن های کوچکتر آن استفاده کنید و ترجیحا خودتان هزینه های میوه و شام و.. را بپردازید.


20-اگر در باغ مراسم میگیرید حتما اطمینان حاصل کنید که باغ مجهز به چادر های برزنتی باشد.
در نهایت این نکته را فراموش نکنید که به غیر از این هزینه ها و مسائل جانبی ازدواج مسئله ی اصلی خوشبختی شما و شریک زندگی تان است پس بهتر است سخت گیری بیشتر را روی انتخاب شریک زندگی تان بگذارید تا مراسم ازدواج.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 


► مصاحبه با آنه فلشمن کارآفرین و بنیانگذار یک فروشگاه محصولات باغبانی
در روز آینده آی فون 5 سی 8 گیگی عرضه خواهد شد ◄

مطالب مرتبط
بنر