دیگر در پرداخت تسهیلات انحراف وجود نخواهد داشت

سه شنبه ، 8 بهمن 1387 ، 13:58

رئیس کل بانک مرکزی از برنامه این بانک برای تشدید کنترل و نظارت بر پرداخت و مصرف تسهیلات بانکی خبرداد و اطمینان داد هیچ رقمی از مبالغ جدیدی که از سوی نظام بانکی پرداخت می شود، انحراف نخواهد داشت.

محمود بهمنی یکی از برنامه های بانک مرکزی را تشدید کنترل و نظارت بر مصرف تسهیلات بانکی عنوان کرد و گفت: البته این برنامه از مهر ماه سال جاری اجرایی شده است.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: مبالغ جدیدی که از سوی بانک مرکزی به بانکها برای ارائه به بخشهای تولیدی و مورد نظر پرداخت می شود، با اطمینان می گویم که هیچ مبلغی از آن انحراف نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: کنترل وهدایت ویژه ای، گروه های تشکیل شده در این خصوص خواهند داشت تا این پولها به مصرف واقعی خود برسد، چرا که معتقدیم اگر منابع به درستی مصرف شود، قطعا تورم ناشی از این محل نیز نخواهیم داشت.

بهمنی با بیان اینکه تزریق نقدینگی به صنایع و تولید دارای اشکال نیست، گفت: البته باید منابع کنترل و نظارت شده پرداخت شود تا به مصرف واحدهای تولیدی برسد و اگر کنترل شده پرداخت و مصرف شود، بسیار مفید خواهد بود.

لایحه 15 هزار میلیارد تومان دولت

وی همچنین با اشاره به لایحه 15 هزار میلیارد تومانی ارائه شده از سوی دولت به مجلس برای افزایش سرمایه بانکها و باز پرداخت بدهی دولت به نظام بانکی گفت: ما معتقدیم که این لایحه باید تصویب شود؛ به همین دلیل است که می گوئیم اگر لایحه 50 بار در مجلس رد شود ما باز هم آن را پیشنهاد خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی لایحه 15 هزار میلیارد تومانی را کارشناسی شده می داند.

منبع: خبرگزاری مهر

► جريمه ديركرد بازپرداخت تسهيلات غيرشرعي نيست
خودرو سازان بزرگترین بدهکار سیستم بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر