"يو بي اس " عنوان بزرگ ترين بانك خصوصي جهان را از دست داد

پنجشنبه ، 18 تیر 1388 ، 15:07

بانك امريكا (Bank of America) با خريد موسسه مالي مريل لينچ با پيشي گرفتن بر بانك يو بي اس سوئيس به بزرگترين بانك خصوصي جهان در سال 2009 تبديل شده است. موسسه اسكورپيو پارتنرشيپ افزود : ميزان دارايي و سرمايه بانك آمريكا (Bank of America) تا پايان سال 2008 به بيش از 1.5 تريليون دلار رسيد .

اين رقم براي بانك يو بي اس بزرگترين بانك سوييسي به 1.39 تريليون دلار رسيده است . موسسه اسكورپيو در تازه ترين گزارش خود به بررسي وضعيت 258 موسسه مالي و بانك بزرگ جهان پرداخته است .

موسسه هاي مالي سيتي گروپ و ولس فارگو نيز پس از خريداري موسسه واشوويا به چهارمين بانك بزرگ خصوصي جهان تبديل شده است . بلومبرگ گزارش داد: علي رغم رشد 6 درصدي تعداد كارمندان موسسات مالي و بانكهاي جهان در سال 2008 ، ميزان درآمدهاي آنها در اين مدت با افت 8 درصدي روبرو شده است .

بحران مالي و اقتصادي جهان موجب شد تا ميزان دارايي ها و ثروتهاي مديريت شده مشتريان بانكها و موسسات مالي جهان طي سال 2008 با 16 درصد كاهش به كمتر از 14.5 تريليون دلار برسد .

كاث تيلوتسون مدير موسسه اسكورپيو در اين باره گفت ، ارزش دارايي ها به شدت در حال كاهش است و تعداد ميليونرهاي جهان در افزايش افزايش نيست . تعداد ميليونرهاي جهان در سال 2008 با 15 درصد كاهش به 8.6 ميليون نفر رسيده است .

كاهش قيمت مسكن و افت شديد ارزش سهام موجب شد تا ارزش دارايي هاي ميليونرهاي جهان طي سال گذشته با 20 درصد كاهش به 32.8 تريليون دلار برسد .


منبع: روزنامه پول   

► متولي اعلام تورم تغيير مي‌كند؟
کلاهبرداري از 95 شهروند با وعده فروش وام ◄

مطالب مرتبط
بنر