تلاش برای تجمیع تعاونی های اعتبار در قالب یك بانک

دوشنبه ، 9 شهریور 1388 ، 10:10

 

معاون نظارت و توسعه تعاونی های وزارت تعاون از برنامه ریزی برای تشکیل اولین بانک غیردولتی تعاون با تجمیع تعاونی های اعتباری آزاد خبر داد و گفت: با بانک مرکزی در این باره وارد مذاکره شده ایم.

عبدالمجید غریب رضا  از برنامه ریزی برای تجمیع تعاونی های اعتبار آزاد برای تشکیل اولین بانک غیردولتی تعاون خبر داد و گفت: تعاونی های اعتبار آزاد اولین گروه از فعالان در بخش تعاون محسوب می شوند که داوطلب تشکیل بانک غیردولتی تعاون هستند.

معاون نظارت و توسعه تعاونی های وزارت تعاون اظهار داشت: در این رابطه با بانک مرکزی یک کارگروه مشترک تشکیل دادیم و طی آن به صورت هفتگی روند تبدیل شرکت های تعاونی اعتبار آزاد را به بانک غیردولتی بررسی می کنیم.

غریب رضا شرط تشکیل بانک غیردولتی تعاون را تشکیل شرکت های تعاونی سهامی عام بر اساس اصل 44 قانون اساسی دانست و بیان داشت: در حال حاضر شرایط تشکیل این بانک با کارگروه مشترک بانک مرکزی بررسی می شود تا از این طریق امکان تعیین ضوابط بانک غیردولتی تعاون فراهم شود.

به گفته وی این طرح جدید مشترک وزارت تعاون و بانک مرکزی می تواند به نحوی سامان دهی تعاونی های اعتباری آزاد نیز تلقی شود.

معاون وزیر تعاون خاطر نشان کرد: نوع دیگری از تعاونی‌های اعتباری نیز وجود دارند که به صورت کارمندی و کارگری تشکیل می شوند و از شمول این طرح خارج هستند. غریب رضا شرط حضور تعاونی های اعتباری کارمندی و کارگری در طرح سامان دهی تعاونی های اعتبار و تشکیل بانک غیردولتی تعاون را راه اندازی تعاونی سهامی عام بر اساس قانون اصل 44 اعلام کرد. وی در پایان اظهار کرد: در غیر این صورت تعاونی‌های اعتباری کارگری و کارمندی می توانند به کار خود ادامه دهند.

منبع: روزنامه خراسان

► اثرات بحران جهاني بر توليد 5 تا 10 سال ادامه دارد
بنويسيد بازار ايران، بخوانيد بازار شانگهاي ◄

مطالب مرتبط
بنر