رئیس جمهور و وزیران آمریکا چقدر پول دارند؟

شنبه ، 16 آبان 1388 ، 15:31

 

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز در این بررسی با ثروتی به میزان سه میلیون و 700 هزار دلار (تقریباً معادل 3700000000 تومان) در مرتبه ششم قرار دارد.
یک مرکز رسمی در آمریکا جدیدترین گزارش خود را درباره میزان دارائی و ثروت مقامات ارشد دولت و کنگره این کشور را منتشر کرد.

به گزارش  رویترز، جدیدترین تحلیل و بررسی میزان ثروت و دارائی های مسئولان در آمریکا نشان می دهد که "ماری شابیرو " رئیس کمیته اوراق بهادار و بورس کابینه در میان مقامات کابینه اوباما با رقم دارائی به میزان 26 میلیون و 600 هزار دلار ثروتمندترین فرد کابینه است.

براساس این بررسی مرکز سیاست های پذیرش در آمریکا، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه نیز با ثروتی به میزان 21 میلیون و 500 هزار دلار در جایگاه دوم قرار دارد و ثروت 11 میلیون و 500 هزار دلاری "اریک هولدر" وزیر دادگستری آمریکا او را در جایگاه سوم قرار داد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز در این بررسی با جمع دارائی به میزان سه میلیون و700 هزار دلار در مرتبه ششم قرار دارد.

در حالی میزان ثروت مقامات ارشد قوه مجریه در آمریکا اعلام می شود که 44 درصد از اعضای کنگره در ردیف میلیونرها قرار دارند.

همچنین "داریل ایسا" عضو جمهوری خواه از ایالت کالیفورنیا در مجلس نمایندگان آمریکا با داشتن ثروتی معادل 251 میلیون دلار در صدر فهرست ثروتمندترین افراد قوه مقننه آمریکاست. وی بخش اعظم ثروت خود را از محل تولید دستگاه هشدار دهنده در خودروها به دست آورده است.

"جین هارمان" عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفورنیا نیز با دارائی 244 میلیون دلاری در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد.
میزان ثروت "هیربل کول" عضو دموکرات مجلس سنا از ایالت ویسکونسن که چندین فروشگاه ها و مرکز خرید راه اندازی کرده نیز به 214 میلیون دلار می رسد. این در حالی است که رقم ثروت "ماکس بوکاس" رئیس کمیته امور مالی مجلس سنا 42 هزار دلار است.

در آمریکا معمولا از اعضای کنگره و مقامات ارشد دولتی خواسته می شود تا از درآمد و بدهی های خود اطلاعات کلی و تقریبی والبته نه به صورت دقیق ارائه دهند. همچنین رقم منزل مسکونی افراد در میان اطلاعات ارائه شده درباره دارائی ها جای نمی گیرد.
"مرکز سیاست های پذیرش" به بررسی رقم دارائی و ثروت مقامات ارشد آمریکایی می پردازد.

منبع: عصر ایران

► بی بی سی و گزارش بانک مرکزی از مسائل اقتصاد ایران
کف بی.ام.وی آفتاب می بیند! ◄

مطالب مرتبط
بنر