حاشیه های خواندنی جلسه اوباما و بانکداران + عکس

سه شنبه ، 24 آذر 1388 ، 14:22

جلسه سرد روز گذشته اوباما با بانکداران امریکایی روابط تیره این دو را بیش از پیش نشان داد.
به گزارش بانکی دات آی آر، اوباما در این جلسه بارها سخنان بانکداران را به علت مرتبط نبودن با مشکلات روز قطع کرده و از آنها خواست تا در مورد وضعیت موجود صحبت کنند.

 

یکی از کسانی که در جلسه حضور داشت، لحن دو طرف را آرام و در عین حال غیر دوستانه عنوان کرد و این جلسه را یک جلسه کاملا کاری و اقتصادی نامید.

وی با انتقاد از نحوه پذیرایی گفت: «یک لیوان آب در مقابل هر کس قرار داده بود که خنک هم نبود و چنانچه فردی لیوان آبش را می خورد، لیوان آب را برای وی پر نمی کردند!»

این عضو جلسه ادامه داد: در حالی که مرسوم است در چنین جلساتی دو طرف پس از پایان جلسه عکس دسته جمعی می اندازند ولی در این جلسه ی سنگین! خبری از عکس دسته جمعی هم نبود.»

وی گفت: «پیامی که از حرکات اوباما گرفتیم این بود "من رئیس جمهورم و شما نیستید!"
این وال استریتی در پایان افزود:«یکی از اعضای جلسه داشت در مورد بازارهای جهانی صحبت می کرد و می گفت ما با هوش خود می خواهیم بازارهای جهان را تسخیر کنیم که اوباما با برگرداندن نگاهش از فرد سخنران به وی تذکر داد در مورد واقعیات صحبت کنید!  که این باعث ناراحتی شدید آن فرد شد!

فرد دیگری هم که قصد داشت در مورد شرکت های پیچیده در دنیای امروز صحبت کند با واکنش مشابه با فرد قبل مواجه شده و او هم از ادامه ی سخنان خود باز ماند.

اوباما در این جلسه با تکرار انتقادات خود نسبت به بانکداران گفته بود :" من علاقه ندارم به شخص، نهاد يا صنعتي تهمت بزنم. وظيفه من اين است كه تضمين كنم مصرف كنندگان و اقتصاد كشور در برابر سفته بازي هاي مخاطره آميز و اقدامات غارتگرانه جلوگيري كنم."

برخي تحليلگران معتقدند حملات اخير اوباما به بانكداران امريكايي تلاشي براي سرپوش گذاشتن بر ناكامي سياست هاي اقتصادي خود و متهم كردن ديگران در اين زمينه است.

 

با هم گزارش تصویری این جلسه را با هم می بینیم:

 

 

(AFP-OUT) Flanked by Secretary of the Treasury Timothy Geithner (3rd L) and senior advisor Valerie Jarrett, President Barack Obama speaks during a meeting with CEOs of several small and community banks December 22, 2009 in the Roosevelt Room at the White House in Washington, DC. They discussed lending to small businesses and regulatory reform among other topics.

 

 

(AFP-OUT) Flanked by Secretary of the Treasury Timothy Geithner (L) and senior advisor Valerie Jarrett, President Barack Obama speaks during a meeting with CEOs of several small and community banks December 22, 2009 in the Roosevelt Room at the White House in Washington, DC. They discussed lending to small businesses and regulatory reform among other topics.

 

 

 

 

تجمع اعتراض آمیز مقابل بورس نیویورک

از سوی دیگر همزمان با برگزاری این جلسه ، هزاران نفر از مردم نیویورک در اعتراض به روش های اعطای وام و رابطه بازی در بانک های نیویورک در مقابل ساختمان بورس نیویورک تجمع کرده و پس از سر دادن شعارهای "وام وام" و "مسکن مسکن"  وارد ساختمان شدند ، این تظاهرکنندگان ، چندین ساعت اجازه ی خروج کارکنان و مراجعان بورس را ندادند!

با هم عکسهای این تجمع را نیز می بینیم:

یکی از مسئولان بورس در تلاش نافرجام برای خروج از ساختمان

 

ورود تظاهرکنندگان به داخل ساختمان بورس امریکا

 

 

 

کارکنان محبوس شده داخل ساختمان بورس نیویورک

 

 

 

تهیه و تنظیم : سرویس بین الملل بانکی دات آی آر

► باز هم یلدا با طعم گرانی!
امریکای بحران زده 20 میلیون دلار علیه ایران هزینه می کند ◄

مطالب مرتبط
بنر