فیفا در فکر جام های جهانی آینده

چهارشنبه ، 19 خرداد 1389 ، 13:06

 


در حالی که  در آستانه شروع  بازی های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هستیم، صحبت از بازی های دوره های بعد و سرمایه گذاری های جدید مرتبط با آن به گوش می رسد.

به گزارش بانکی دات آی آر فیفا برای سرمایه گذاری مشترک در جام جهانی 2018 و 2022 ، به واجدین شرایط میزبانی، چراغ سبز نشان داد. منظور از این نوع سرمایه گذاری ، امکان میزبانی دو کشور به طور همزمان برای بازی ها می باشد.

اسپانیا و پرتقال و همچنین هلند وبلژیک برای این موضوع اعلام آمادگی کردند. البته این سوال به قوت خود باقی است که آیا مجددا فیفا اجازه برگزاری مسابقات را به این صورت خواهد داد یا خیر.

میزبانی ژاپن و کره جنوبی در بازی های 2002 با مسایل و مشکلات مالی که 8 سال پیش با خود به همراه داشت، باعث شده است که فیفا چندان موافق برگزاری مسابقات به این نحو نباشد.

سال گذشته ، سپ بلاتر گفته بود، " تا زمانی که یک کشوری در جمع کشورهای پیشنهادی باشد که بتواند تمام شرایط برگزاری مسابقات را ضمانت کند، فیفا پیشنهاد میزبانی مشترک را رد خواهد کرد."

اما هم اکنون، لحن مسئولین فیفا  تغییر کرده است و اظهارات اخیر آن ها که توسط کمیته برگزاری مسابقات بازگو شده است رگه هایی از امید را برای کشور های متقاضی میزبانی مشترک ایجاد کرده است.

سخنگوی فیفا چنین می گوید: در موضوع میزبانی جام جهانی 2018 و 2022 ، مدیریت اجرایی فیفا تصمیم دارد رسما شرایط میزبانی ها مشترک را مد نظر قرار دهد  و در پی آن پیشنهاد کشورهای  بلژیک/هلند و اسپانیا/پرتقال به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بازی های جام جهانی جدای از جنبه های ورزشی ، سرمایه و منافع بسیاری با خود به همراه دارد و در حالی که جام جهانی 2010 هنوز آغاز نشده ، بسیاری کشورها در اندیشه  آینده خود می باشند.

► جزئیاتی از گرانقیمت ترین قایق تفریحی دنیا
اپل، نسل جدید iPhone ◄

مطالب مرتبط
بنر