واقعیت های جالب در مورد 10 شهر امریکا

چهارشنبه ، 3 شهریور 1389 ، 13:54



این روزها برای فهم این مطلب که اوضاع اقتصادی در آمریکا چقدر بد است نیاز به شاخص فقر نیست. بیکاری در همه جای این کشور بیداد می کند ،تعطیلی محیطهای کار با سرعت بی سابقه ادامه دارد و شاخص های واقعی حاکی از دومین مرحله رکود اقتصادی دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر ، در شهرهای خاصی از این کشور زندگی برای ساکنین دشوارتر از جاهای دیگر است.  عواملی مانند نرخ بیکاری، آمار سلامتی، تعداد تعطیلی های محیطهای کار، آمار جرم ، آب و هوا و دیگر عوامل باعث شدند تا این شهرها در زمره بدترین مکانهای زندگی در آمریکا قرار بگیرند.

در این گزارش قصد داریم شما را با 10 مکان که در زمره ی بدترین مکان ها برای زندگی در امریکا قرار گرفته اند آشنا کنیم:

1)    ال سنترو ، کالیفرنیا
جمعیت: 41،241
یک نفر از هر چهار نفر در این شهر بیکار هستند.
نرخ بیکاری در این شهر بیابانی سه برابر میانگین کشوری (9.5%) می باشد یعنی 27.5%. علت این مسئله نوسانات فصلی در بخش کارهای صحرایی است. کارهای صحرایی سومین بخش استخدام آمریکا را پس از دولت و  حمل و نقل تشکیل میدهد.


2)    کلیولند، اوهایو
جمعیت: 431،363

سرشماری در آمریکا نشان داد که در سال 2009، 2658 نفر این شهر را ترک کرده اند. این بالاترین آمار کوچ در بین شهرهای بزرگ آمریکاست. شرایط جوی بد، مالیات سنگین و نرخ بیکاری 9% و آمار جرم از عواملی هستند که این شهر را در گروه بدترین شهرهای زندگی قرار داده اند. بررسی های FBI در این منطقه نشان داد که دهها نفر از کارمندان دولتی و تاجران متهم به گرفتن رشوه، کلاهبرداری و  فرار از پرداخت مالیات هستند.



3)    دیترویت، میشیگان
جمعیت: 871،121

دیترویت خطرناک ترین شهر آمریکاست. طبق گزارش FBI از هر 100،000 نفر در این شهر 1،220نفر مرتکب جرائم خشن می شوند. تعطیلی محیطهای کار  و بالا بودن نرخ بیکاری از دیگر مشکلات این شهر می باشد.


4)    لاس وگاس، نوادا
جمعیت: 552،539
لاس وگاس زمانی یکی از مطلوب ترین شهرها برای زندگی بود تا اینکه بحران مسکن به این شرایط خاتمه داد. در واقع تعداد املاکی که در این شهر به مصادره بانک درآمد در سال 2009 بیشترین تعداد در میان شهرهای امریکا بود. در نتیجه اکثر خانه ها یا خالی اند یا یک نفر در آنها زندگی میکند. افرادی که سعی در حفظ خانه هایشان دارند شرایط بدتری دارند چراکه میزان بدهی شان از ارزش خانه بیشتر است.



5)    اوکلاهما، اوکلا
جمعیت: 560،332

اوکلاهما ناسالم ترین شهر در ایالات متحده است. شاخصی که دراین باره   وجود دارد حاکی از آنست که کم تحرک ترین مردم  امریکا در این شهر زندگی می کنند. میزان چاقی در اینجا 30.2% یعنی 4درصد بیش از حد متوسط است. نسبت به دیگر شهرها این شهر از مراکز تفریحی و پارکهای کمتری برخوردار است.




6)    لوس آنجلس، کالیفرنیا
جمعیت: 3،849،378

اگر تنفس و هوای سالم برای کسی مهم نباشد، لوس آنجلس بهترین مکان ممکن برای اوست. این شهر آلوده ترین شهر امریکاست. این آلودگی ها  از جمله "اوزن" از فرآورده های جنبی آلودگیهایی است که از ماشینها، کارخانجات مواد شیمیایی ، پالایشگاهها و... تولید می شود. تنفس اوزن می تواند منجر به تنگی نفس، سرفه، درد سینه ، ناراحتی مجرای تنفسی  و بیماریهای ریوی خطرناک شود.



7)    فونیکس، آریزونا
جمعیت: 1،512،986

اگر قوانین سخت مهاجرت آریزونا تصویب شود، شرایط زندگی برای مهاجرین یا حتی لاتین ها در فونیکس سخت خواهد شد. این قانون به پلیس اجازه میدهد به هردلیلی از مردم درخواست گواهی برای وضعیتشان کند. اتهامات نژادپرستی و تبعیض میتواند این شهر را به یکی از بدترین شهرها برای زندگی تبدیل کند.


8)    نیوآرک، نیوجرسی
جمعیت: 281،402

شرایط نیوآرک شبیه به دیترویت است اما با مشکلات سیاسی و اجتماعی خاص خود.  بیش از یک چهارم جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می کنند. کارگران مختلف شهر به زودی تعداد روزهای کاری خود را به چهارروز درهفته تقلیل خواهند داد. البته این اولین شهری نیست که ساعت کاری شهروندان را کاهش داده است اما حداقل جای خوشحالی است که شهردار این شهر اعلام کرده است که مالیات ها را بالا نخواهد برد. 




9)    میامی، فلوریدا
جمعیت: 362،470
مجله سلامتی کودکان ، میامی را پس از دیترویت در لیست بدترین شهرها برای تشکیل خانواده آورده است. طبق آمار 40،000 خانه در این شهر به مصادره بانک درآمده است. گزارشها حاکی از آن است که میامی بالاترین میزان جرم را در آمریکا دارد. از هر 12 نفر یک نفر در معرض خطر جرمهای مالی یا جانی است. این شهر همچنین به داشتن بدترین راننده ها شهرت دارد.




10)    ممفیس، تنسسی
جمعیت: 670،100

ممفیس یکی از بالاترین آمارهای جرمهای خشونتبار در کشور را داراست و کارمندان رسمی آن سومین رتبه را در فساد کاری دارند. گزارشها حاکی ازآن است که از هر 10 نفر یک نفر در معرض جرمهای خشونتبار قرار دارد.




 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

تهران, شهر بانک ها!

پدر فقیر برنده قرعه کشی بزرگ شد

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین کارمندان بانک ایرانی چه شکلی بودن؟

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید!

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!





► شکایت مجلس از دو بانک
دورخیزتصاویرسه بعدی برای تصرف موبایلها ◄

مطالب مرتبط
بنر