حسینی : بزرگترین تحریم را مدیریت و دفع کردیم

سه شنبه ، 16 فروردين 1390 ، 11:34
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: اقتصاد ايران در سال گذشته يكي از بزرگترين تهديدهاي اقتصادي دنيا را دفع كرد.


شمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي در تحليلي از وضعيت اقتصاد ايران، سال 1389 را به لحاظ اقتصادي سالي منحصر به فرد در تاريخ اقتصاد ايران دانست.


حسيني با اشاره به شكست حربه تحريم عليه ايران گفت: اقتصاد ايران، در واقع يكي از بزرگترين تحريم هاي اقتصادي دنيا را كه تهديد بزرگي به شمار مي رفت، به خوبي مديريت و دفع كرد.


وي افزود: وقتي كه قطعنامه1929 را صادر كردند و به دنبال آن بيانيه ها، قطعنامه ها و تحريم هايي كه فراقطعنامه اي نام گرفت، عليه اقتصاد ايران اعمال شد، تصور مي كردند كه مي توانند شريان هاي اصلي اقتصاد ايران را ببندند، اما اقتصاد ايران آنچنان مقتدر شده بود و از آن چنان شبكه هاي گسترده اي برخوردار بود كه دشمنان در اين برنامه شكست خوردند.


حسيني عملكرد خوب اقتصاد كشورمان در سال گذشته را نشانه خوبي براي شكست تحريم ها دانست و در اين خصوص گفت: هيچ كس نمي توانست تصور كند كه اقتصادي كه تحت فشار گسترده ترين تحريم ها قرار دارد چنين عملكردي از خودش نشان دهد.


وزير اقتصاد افزايش 25درصدي صادرات غيرنفتي در 11 ماهه سال 89 و دستيابي به ركورد 29 ميليارد دلاري صادرات غيرنفتي را نشانه اي از پيشرفت اقتصاد ايران و شكست برنامه تحريم دانست.
حسيني، همچنين رشد سرمايه گذاري خارجي در سال 89 نسبت به سال 88 را از ديگر شاخص هاي مثبت اقتصاد ايران دانست كه عليرغم ايجاد برخي محدوديت ها از سوي چند كشور، بسياري از كشورهاي جهان همچنان ايران را مقصد مناسب و امني براي سرمايه هاي خود مي دانند.


وزير امور اقتصادي و دارايي، رقم سرمايه گذاري خارجي طي 11 ماه منتهي به پايان بهمن 89 را بيش از 8/2ميليارد دلار اعلام كرد كه نسبت به سال قبل از آن بيش از 100 ميليون دلار رشد را نشان مي دهد.

 

پربازدیدترین اخبار بانکی:

==============

► استخدام در پارس جنوبی
استخدام بانک آریا (سراسری) ◄

مطالب مرتبط
بنر